2
رئیس پلیس فتا استان ایلام؛

هشدار پلیس فتا ایلام به شهروندان در خصوص خریدهای اینترنتی

  • کد خبر : 22779
  • 21 شهریور 1402 - 7:49
هشدار پلیس فتا ایلام به شهروندان در خصوص خریدهای اینترنتی
رئیس پلیس فتا ایلام گفت: شهروندان در خصوص خرید های اینترنتی قبل از تحویل گرفتن کالا، از واریز وجه خودداری کنند.

به گزارش حادثه ایلام;سرهنگ علیرضا یعقوبی رئیس پلیس فتا استان ایلام اظهار داشت: شهروندان در خریدهای اینترنتی خصوصا از دیوار، شیپور و اینستاگرام قبل‌ از روئیت و تحویل گرفتن کالا، از واریز وجه خودداری کنند.
وی افزود: سرمایه‌گذاری در پلتفرم های ارز دیجیتال از روش‌های جدید کلاهبرداری در ایلام است که شهروندان از سرمایه‌گذاری در این حوزه جدا خودداری کنند.
رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: چنانچه همکاران، بستگان و مخاطبین شما در شبکه‌های اجتماعی تلگرام، اینستاگرام، واتس آپ و حتی شبکه های اجتماعی داخلی طی ارسال پیام از شما درخواست کمک مالی داشتند، جهت اطمینان از صحت موضوع، قبل ‌از واریز وجه ابتدا با ارسال کننده پیام تماس بگیرند.
وی یادآور شد: تماس با شما به بهانه برنده شدن در قرعه‌کشی صدا و سیما و ادارات مختلف و هدایت شما به دستگاه عابر بانک برای دریافت جایزه نقدی، ترفندی برای خالی کردن حساب بانکی شما است لذا در این زمینه باید مراقب بود.
سرهنگ یعقوبی تصریح کرد: شهروندان هنگام خرید از دست‌فروش های داخل و خارج استان، کارت بانکی و رمز آن را در اختیار فروشنده قرار ندهند تا اطلاعات کارت بانکی آنها سرقت نشود.
این مقام نظامی استان بیان کرد: ارسال پیامک با موضوع سود سهام عدالت، شکایت قضایی، یارانه، مسکن، شارژ رایگان و غیره از شماره ‌های خصوصی برای دسترسی غیرمجاز به گوشی شما و خالی کردن حساب بانکی است لذا در صورت مشاهده این نوع پیامک ها بلافاصله آنها را حذف کنند.
رئیس پلیس فتا استان اظهار داشت: همشهریان عزیز شماره کارت و حساب بانکی خود را اجاره ندهند. همچنین سامانه پیامک‌ تمام کارت ‌های بانکی خود را فعال نموده و در جریان واریز و برداشت از حساب خود باشند.
وی افزود: اگر افرادی ناشناس کالاهای شما را خریداری نمودند و در گوشی همراه خود رسید انتقال وجه به حساب شما را به شما نشان دادند، احتمال دارد رسید واریز جعلی باشد. کالا را تحویل ندهید و منتظر باشید پیامک واریز وجه در گوشی شما دریافت شود.
سرهنگ یعقوبی در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان عزیز ایلامی در صورتی که به توصیه‌های پلیس فتا عمل کنند از آنها کلاهبرداری نخواهد شد.
انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=22779

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.