4

۵۸ درصد مصوبات سفر رئیس جمهور در حوزه راه و شهرسازی ایلام اجرایی شد

  • کد خبر : 22470
  • 18 مرداد 1402 - 23:10
۵۸ درصد مصوبات سفر رئیس جمهور در حوزه راه و شهرسازی ایلام اجرایی شد
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: ۵۸ درصد از ۱۸ مصوبه حوزه راه و شهرسازی در سفر رئیس جمهور به این استان تاکنون عملیاتی شده است.

به گزارش حادثه ایلام;فرشاد دوستی، مدیرکل راه و شهرسازی ایلام  گفت: راه و شهرسازی استان ایلام در سفر اول رئیس جمهور به استان ایلام ۱۸ مصوبه با ۱۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار تعیین شده داشته است.

وی افزود: ۵۸ درصد از این تعداد مصوبه اجرایی شده است، همچنین هشت هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال از میزان اعتبارات سفر اول به پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی تزریق شده که معادل ۵۳ درصد کل اعتبارات مصوب در این حوزه بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام با اشاره به اینکه هزینه راهسازی در استان ایلام گران‌تر از سایر استان هاست، یادآور شد: توپوگرافی کوهستانی در ایلام باعث شده اجرای هر کیلومتر راه در استان بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه داشته باشد.

دوستی تاکید کرد: از مهمترین مصوبات سفر اول رئیس جمهور به استان ایلام می‌توان به تزریق پنج هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال برای تونل کبیرکوه در جنوب استان ایلام اشاره کرد که هم اکنون ۸۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی اضافه کرد: این تونل در مراحل پایانی است، هرچند برای اتمام کار بیش از ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است و در صورت تحقق اعتبارات این پروژه تا دهه فجر تکمیل می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام اظهار کرد: تکمیل و بهسازی راه اصلی ایلام – صالح آباد – مهران – دهلران – اندیمشک از دیگر مصوبات مهم سفر اول بود که از سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده تاکنون ۵۵۰ میلیارد ریال تخصیص و این پروژه ۱۸ درصد پیشرفت دارد.

دوستی اظهار داشت: همچنین برای چهارخطه کردن محور دهلران – اندیمشک ۱۴۰ میلیاد ریال اعتبار تزریق و هم اکنون از پیشرفت ۴۵ درصدی برخوردار است.

وی گفت: اختصاص ۴۰۰ میلیارد ریال برای چهارخطه کردن محور مهران – دهلران نیز از دیگر مصوبات سفر اول رئیس جمهور به استان ایلام بود که ۴۰ درصد پیشرفت دارد.

انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=22470

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.