3
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام:

۹۹ درصد آتش سوزی‌ها در ایلام مربوط به پس چرای مزارع است

  • کد خبر : 22253
  • 08 مرداد 1402 - 15:19
۹۹ درصد آتش سوزی‌ها در ایلام مربوط به پس چرای مزارع است
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: ۹۹ درصد آتش سوزی‌های اراضی استان متعلق به پس چرا و کاه و کلش اراضی کشاورزی است.

به گزارش حادثه ایلام;ابراهیم پیرزادیان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام اظهار کرد: آتش زدن پس چرای مزارع بعد از برداشت محصول در ماه‌های گرم سال به یک معضل مهم تبدیل شده است.

وی افزود: کشاورزان برای آماده سازی زمین خود جهت کشت بعدی اقدام به آتش زدن پس چرای مزارع خود می‌کنند که این اقدام باعث از بین رفت میکروارگانیزم‌های زنده خاک می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین در صورت عدم توانایی در مهار و کنترل آتش پس چرا، احتمال سرایت آن به دیگر زمین‌های کشاورزی، اراضی مرتعی و جنگلی وجود دارد.

وی مطرح کرد: به منظور مهار و کنترل آتش سوزی و پس چرای مزارع و جلوگیری از سرایت آن به اراضی مرتعی و جنگلی، نزدیک‌ترین تیم‌های مهار به محل آتش سوزی مزرعه رفته و در اطفا و کنترل آن همکاری می‌کنند.

وی با بیان اینکه سال جاری موردی از آتش سوزی در اراضی طبیعی استان ایلام رخ نداده است، اظهار کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی مورد را به سامانه‌های ۱۴۰۵ و ۱۳۹ گزارش دهند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام از کشاورزان خواست از آتش زدن بقایای مزارع خود بعد از برداشت محصول خودداری کنند چرا که این عمل باعث فقر و ضعف شدید خاک، نابودی اکوسیستم زنده خاک و املاح معدنی آن می‌شود و در نتیجه کشاورز برای تقویت زمین کشاورزی خود در کشت بعدی مجبور به استفاده از کود‌های شیمیایی می‌شود.

انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=22253

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.