4
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام خبر داد؛

تزریق ۸۴۱ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهوری به پروژه‌های راهسازی ایلام

  • کد خبر : 21865
  • 25 تیر 1402 - 20:40
تزریق ۸۴۱ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهوری به پروژه‌های راهسازی ایلام
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام با اشاره به اینکه مصوبات سفر رئیس جمهوری در بخش راهسازی استان ۱۸ پروژه هستند، گفت: تاکنون ۸۴۱ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهوری به پروژه‌های راهسازی تزریق شده است.

به گزارش حادثه ایلام;فرشاد دوستی مدیرکل راه و شهرسازی ایلام با اشاره به اینکه در سفر رئیس جمهوری به استان بیش از ۱۸ پروژه راهسازی قرار گرفت که هم اکنون با پیشرفت مناسب در حال اجرایی شدن هستند، اظهار داشت: از یک هزار و ۵۸۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب این طرح‌ها در سفر رئیس جمهوری تاکنون، ۸۴۱ میلیارد تومان به پروژه‌های راهسازی ایلام تزریق شده است.

وی افزود: یکی از مهمترین پروژه‌های حوزه راهسازی در سفر رئیس جمهوری، پروژه تونل کبیرکوه در جنوب استان ایلام بود که پیشرفت این پروژه به ۸۹ درصد رسیده و تا دهه فجر تکمیل می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با اشاره به اینکه بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه طی سال‌های اخیر تزریق شده است، بیان کرد: این پروژه برای تکمیل شدن نیازمند ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

دوستی مطرح کرد: بهسازی هشت کیلومتر از راه اصلی صالح آباد – ایلام – حمیل، بهسازی ۶ کیلومتر از راه اصلی صالح آباد – مهران و تامین زمین مورد نیاز برای احداث هشت هزار واحد مسکونی در روستا‌ها و شهر‌های استان به طور ۱۰۰ درصد در قالب مصوبات رئیس جمهوری انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۶ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رئیس جمهوری به کنارگذر غربی ایوان تزریق شده است، اظهار کرد: این طرح هم اکنون بیش از ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام مطرح کرد: بهسازی مسیر ایلام – دره شهر با ۴۰ درصد پیشرفت، تقاطع غیرهمسطح محور ایلام – ملکشاهی با ۷۸ درصد پیشرفت، تکمیل و بهسازی راه‌های اصلی شهرستان سیروان با ۹۵ درصد پیشرفت، تقاطع غیرهمسطح کارزان با ۲۸ درصد، احداث چهارخطه محور مهران – دهلران – اندیمشک با ۴۰ درصد، احداث چهارخطه کردن محور دهلران – اندیمشک با ۴۵ درصد از دیگر پروژه‌های راهسازی از محل سفر رئیس جمهوری هستند.

وی اظهار کرد: برای دور دوم سفر رئیس جمهوری در مجموع بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه حوزه راه در استان پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه تامین اعتبار پروژه راه آهن ایلام تا اسلام آباد با اعتبار سه هزار میلیارد تومان برای سفر دوم رئیس جمهوری در نظر گرفته شده است، افزود: پروژه‌های راهسازی در استان از اولویت‌های مهم برای توسعه شناخته می‌شوند.

انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=21865

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.