2
رئیس اداره تشخیص و درمان دامپزشکی استان ایلام خبر داد

پیشگیری از تب کریمه کنگو با خرید گوشت از مراکز مجاز

  • کد خبر : 21720
  • 20 تیر 1402 - 22:32
پیشگیری از تب کریمه کنگو با خرید گوشت از مراکز مجاز
رئیس اداره تشخیص و درمان دامپزشکی استان ایلام گفت: مهمترین راهکار پیشگیری از تب کریمه کنگو خرید گوشت قرمز از مراکز مجاز است.

به گزارش حادثه ایلام;روح الله یوسف وند، رئیس اداره تشخیص و درمان دامپزشکی استان ایلام گفت: تب کریمه کنگو بیماری مشترک بین انسان و دام است که در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی، انسان مبتلا خواهد شد.

یوسف وند اظهار کرد: با توجه به خطرناک بودن بیماری تب کریمه کنگو، مردم از مراکز مجاز، گوشت قرمز تهیه کنند و از خرید گوشت در مراکز غیرمجاز اکیداً خودداری شود.

وی تصریح کرد: گوشت خام قرمز قبل از مصرف باید حداقل ۲۴ ساعت و جگر و سایر آلایش‌های دامی نیز ۴۸ ساعت در یخچال نگهداری و سپس مصرف شوند.

یوسف وند اضافه کرد: تب کریمه کنگو یک بیماری حاد تب‌دار و خون‌ریزی دهنده است که از ۳ روش گزش کنه یا تماس با خون یا ترشحات یا لاشه دام و انسان آلوده منتقل می‌شود.

وی گفت: این بیماری از جمله بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است که دام‌های مبتلا هیچ گونه علائم بالینی از خودشان نشان نمی‌دهند و با توجه به مخاطرات بهداشتی از آن به عنوان یک بیماری بسیار خطرناک در جوامع انسانی یاد می‌کنند.

رئیس اداره تشخیص و درمان دامپزشکی استان ایلام افزود: معضل کشتار غیرمجاز دام از عوامل اصلی و شایع‌ترین راه‌های انتقال بیماری تب کریمه کنگو است و زمینه بروز و شیوع بیماری را در سطح استان فراهم می‌آورد.

شهروندان ایلامی در شهرستان‌ها می‌توانند برای پاسخگویی به سؤالات خود با شماره تلفن ادارات دامپزشکی شهرستانی، یا شماره سازمانی ۱۵۱۲ تماس بگیرند.

انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=21720

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.