1
مدیرکل میراث‌فرهنگی ایلام:

لیدر‌ها و تور‌های غیرمجاز گردشگری در ایلام شناسایی می‌شوند

  • کد خبر : 21565
  • 16 تیر 1402 - 23:50
لیدر‌ها و تور‌های غیرمجاز گردشگری در ایلام شناسایی می‌شوند
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: لیدر‌ها و تور‌های غیرمجاز گردشگری شناسایی و با مجریان متخلف برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش حادثه ایلام;فرزاد شریفی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: با مجریان و تورگردانان غیرمجاز برخورد جدی و قانونی بعمل می‌آید، متاسفانه متولیان تور‌های غیرمجاز شناخت کافی از گردشگری ندارند و به رعایت استاندارد‌ها گردشگری و موازین شرعی و عرفی پای‌بند نیستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام افزود: این نوع از تور‌ها هیچ‌گونه پوشش بیمه‌ای برای گردشگران قرار نمی‌دهند و در صورتی که در طول سفر مخاطره‌ای برای مسافران پیش بیاید و یا صدمه‌ای ببینند، کسی مسئولیت آن را به عهده نمی‌گیرد.

شریفی با اشاره به این‌که عمده دغدغه‌های دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، فعالیت تور‌های غیرمجاز در سطح استان است، تصریح کرد: طی روز‌های آینده و با همکاری کمیته نظارت و پلیس اماکن بر تور‌های گردشگری و همچنین دستگاه‌های مربوطه، برگزارکنندگان تور‌های غیرمجاز در سطح شهرستان‌ها شناسایی و با آنان برخورد قانونی خواهد شد.

او بیان کرد: هدف از شناسایی تور‌های غیرمجاز بالا بردن حفظ امنیت مردم و جلوگیری از وقوع هرگونه حادثه احتمالی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام اضافه کرد: با توجه به آئین‌نامه نظارت بر عملکرد دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، تبلیغات و اجرای تور‌های گردشگری مستلزم اخذ مجوز‌های لازم از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.

شریفی گفت: امید است با همکاری نهاد‌های مربوطه و فعالان بخش خصوصی، شاهد امنیت و رضایتمندی گردشگران و مسافران در منطقه باشیم.

انتهای پیام/عباس حمیدی

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=21565

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.