2

ساخت یک پهپاد ایرانی برای کمک به آتش‌نشان‌ها در اطفای حریق

  • کد خبر : 21125
  • 04 تیر 1402 - 15:08
ساخت یک پهپاد ایرانی برای کمک به آتش‌نشان‌ها در اطفای حریق
مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: پهپاد داخلی بنا به درخواست آتش نشانی برای خاموش کردن آتش در ارتفاعات بالا طراحی شده است.

به گزارش حادثه ایلام;حسین خانی، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بنا به درخواست آتش نشانی که برای خاموش کردن آتش در ارتفاعات بالا مشکل داشت، پهپادی را طراحی کردیم که این کار را انجام دهد.

او ادامه داد: مداومت پروازی معادل ۸ ساعت برای این پهپاد در نظر گرفته‌ایم. پهپاد‌های آتش نشانی به دو صورت عمل می‌کنند؛ یک این که شلنگ آتش نشانی به آن وصل شود و به ارتفاع بالا برود و دوم این که با پرتاب گلوله‌هایی خاص در محلی که حریق وجود دارد، باعث خاموش شدن آتش شوند.

مدیرعامل این شرکت توضیح داد: روی نمونه اول کار کرده ایم که شلنگ را حمل و آتش را خاموش کند.

او افزود: تقریبا مشابه این طرح را در کشور ندیده‌ایم؛ اما نمونه‌های خارجی آن هستند که واردات ندارند.

او همچنین توضیح داد: طرح دیگری که در کل کشور برای اولین بار ارائه کردیم، پایش مزارع کشاورزی با پهپاد است؛ به صورتی که مزارع کشاورزی با پهپاد تصویربرداری می‌شوند و نواحی که مورد نظر کشاورز هستند، بررسی می‌شوند. اگر آلودگی، کم آبی، تراکم یا کمبود محصولات وجود داشته باشند، روند رشد محصولات از طریق کارشناسان بررسی و به کشاورزان اطلاع داده می‌شود.

خانی گفت: ما در حوزه سمپاشی و پایش مزارع کشاورزی در مناطق محروم هم می‌توانیم این خدمات را ارائه دهیم. سمپاشی با پهپاد  مزایای زیادی دارد و استفاده کمتر از سم، صرفه جویی در هزینه، حفاطت بیشتر از محیط زیست و کاهش زمان سمپاشی از جمله این مزایا هستند.

او درباره قیمت این پهپاد‌ها و خدمات آن‌ها گفت: قیمت  پهپاد‌های سمپاش با توجه به حجمی که دارند، در نظر گرفته می‌شود. قیمت از ۳۰۰ میلیون تومان شروع می شود و تا حدود  ۸۰۰ میلیون تومان افزایش می یابد. هزینه خدمات پایش زمین‌های کشاورزی نیز به مساحت مورد نظر بستگی دارد و برای هر هکتار ۷۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=21125

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.