5
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام:

کلنگ احداث دومین نهالستان در مهران به زمین زده شد

  • کد خبر : 20884
  • 27 خرداد 1402 - 23:31
کلنگ احداث دومین نهالستان در مهران به زمین زده شد
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: کلنگ احداث دومین نهالستان در منطقه جنگلی رضاآباد مهران به وسعت ۲۰ هکتار به زمین زده شد.

به گزارش حادثه ایلام;ابراهیم پیرزادیان، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام  گفت: نهالستان مهران با ظرفیت تولید سالانه پنج میلیون اصله نهال بیابانی مقاوم به خشکی با گونه‌های بومی است که به منظور بیابان زدایی، مبارزه با ریزگرد، تلطیف هوا، ایجاد فضایی سبز در قالب طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال در کشور کلنگ زنی شد.

وی افزود: در صورت تأمین اعتبار و ایجاد زیرساخت‌های لازم و مورد نظر، روند تسریع در احداث و شروع به فعالیت این گلخانه شتاب خواهد گرفت.

پیرزادیان ادامه داد: همچنین فرآیند احداث دومین نهالستان دهلران با ۲۰ هکتار و ظرفیت تولید سالانه پنج میلیون اصله نهال در دست اقدام و بررسی است.

وی یادآور شد: در حال حاضر استان ایلام ۱۳ نهالستان با ظرفیت تولید افزون بر ۱۸ میلیون اصله نهال با اشتغالزایی مستقیم بیش ۶۰ نفر دارد که بیشتر این نیرو‌ها را بانوان تشکیل داده اند.

وی با بیان اینکه در همه شهرستان‌های استان نهالستان فعال داریم، اضافه کرد: نهالستان‌های اصلی استان واقع در مهران، دهلران و ایوان هستند و نهالستان‌های مناطق گرمسیری دهلران، مهران و آبدانان ۲ بار در سال امکان تولید دارند.

انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=20884

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.