3
فرمانده انتظامی شهرستان چرداول؛

کلیک اشتباه، ضرر میلیاردی را به دنبال داشت

  • کد خبر : 20787
  • 25 خرداد 1402 - 14:01
کلیک اشتباه، ضرر میلیاردی را به دنبال داشت
فرمانده انتظامی شهرستان چرداول از کشف پرونده‌ای خبر داد که شاکی های آن با کلیک اشتباه مبلغ ۲ میلیارد ریال از حسابشان برداشت شد.

به گزارش حادثه ایلام;سرهنگ” مظفر مهدی‌خانی”در تشریح این خبر اظهار داشت:۲ نفر از شهروندان به دلیل بی‌توجهی به هشدارهای سایبری درخصوص عدم کلیک بر روی لینک‌های ناشناس از حسابشان برداشت غیرمجاز انجام شده بود که با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا این شهرستان خواستار رسیدگی شدند که موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: شاکیان بیان داشتند پیامکی با محتوای شکایت از آنان ارسال شده که جهت مشاهده بر روی لینک کلیک کرده و پس از نصب نرم‌افزار با نام عدالت همراه و هدایت به درگاه پرداخت حساب بانکی شان خالی شده است .

فرمانده انتظامی شهرستان چرداول  با بیان اینکه پیامک ارسالی با شماره های شخصی جعلی می باشند تصریح کرد : طی تحقیقات کارشناسان سایبری پلیس فتا مشخص شد اپلیکیشن نصب شده درواقع بدافزار بوده که موجب دسترسی مجرم سایبری به تلفن همراه حسابشان  خالی شده است که در ادامه با انجام اقدامات فنی سایبری موفق شدند ضمن شناسایی متهم مبلغ مذکور را به حساب مالباخته عودت دهند.

انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=20787

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.