2
مدیرکل هواشناسی استان ایلام:

دمای هوا در تابستان بیش از حد نرمال پیش بینی می‌شود

  • کد خبر : 20526
  • 17 خرداد 1402 - 21:38
دمای هوا در تابستان بیش از حد نرمال پیش بینی می‌شود
مدیرکل هواشناسی ایلام گفت: دمای هوای مناطق مختلف استان در تابستان امسال بیش از حد نرمال پیش بینی می‌شود.

به گزارش حادثه ایلام;سیروس نادری، مدیرکل هواشناسی استان ایلام گفت: بنا بر پیش بینی‌های فصلی برای استان ایلام اواسط خرداد تا پایان آن دما تقریباً در محدوده نرمال، دمای هوا در نیمه تیر تا نیمه شهریور حدود نیم تا یک درجه سانتیگراد بیشتر از نرمال، نیمه شهریور تا نیمه مهر یک تا ۲ درجه سانتیگراد بیش از نرمال و از نیمه مهر تا نیمه آبان نیم تا یک درجه سانتیگراد بیش از نرمال بلند مدت خواهد بود.

وی در مورد بارش‌ها هم افزود: بارش‌ها طی نیمه تیر تا نیمه مهرماه در محدوده نرمال برآورد می‌شود که البته در این مدت میانگین بارش‌های بلندمدت استان ناچیز است.

مدیرکل هواشناسی استان ایلام یادآور شد: از نیمه مهر تا نیمه آبان بارش‌ها بیشتر از نرمال پیش بینی می‌شود و طبق پیش بینی‌ها بارش‌های پاییزه به موقع یا زودتر از موعد آغاز شود.

نادری زرنه ادامه داد: همچنین براساس پیش بینی‌های فصلی خردادماه پژوهشکده اقلیم شناسی مشهد و سازمان هواشناسی کشور از منظر بارشی طی خردادماه بارش‌ها در حد تقریباً نرمال برآورد می‌شود.

وی اضافه کرد: طی سال زراعی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ به صورت پهنه ای، تا تاریخ ۱۴ خردادماه امسال در استان ایلام ۳۹۵/۱ میلیمتر بارش ثبت شده است که نسبت به بلندمدت دوره آماری در مدت مشابه (۳۹۰ میلیمتر)، مقدار ۵/۱ میلیمتر افزایش بارش داشته ایم.

نادری زرنه افزود: این مقدار بارش در مقایسه با سال قبل تا این تاریخ که ۱۴۹ میلیمتر بارش بوده حدودا ۱۶۵/۲ درصد رشد داشته و بارش سال آبی کامل ۳۹۱/۴ میلیمتر بوده که ۱۰۰ درصد بارش سال آبی جاری تامین شده است.

انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=20526

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.