4
یادداشت؛

بررسی راهکار های پیشگیری از اقدامات خشونت آمیز منجر به قتل و خودکشی

  • کد خبر : 20344
  • 13 خرداد 1402 - 18:32
بررسی راهکار های پیشگیری از اقدامات خشونت آمیز منجر به قتل و خودکشی
علل و عوامل رفتارهای خشونت آمیز درجامعه ناشی از چه چیزی می تواند باشد؟

سعد حمیدی کیا-مدیر مسئول پایگاه خبری حادثه ایلام:متاسفانه اخیراً شاهد رفتارهای خشونت آمیز از سوی بعضی از افراد هستیم که منجر به قتل، خودکشی،نزاع، درگیری، تخریب و رفتارهای خشونت آمیز می شود.
از آنجایی که آسیب های اجتماعی نشأت در کانون خانواده دارد در جهت پیشگیری از هرگونه حوادث ناگوار نیاز است سرمایه‌گذاری جدی در خصوص کانون خانواده ها در محافل،اجتماعات، ادارات،سازمان ها و نهادها صورت پذیرد.
فارغ از اینکه دلایل مختلفی منجر به تصمیمات خشونت آمیز می شود،اما مهم ترین آن به بن بست رسیدن شخص در مورد مشکلات شخصی می باشد.
بنابراین مواردی که مسئولین، نخبگان، دانشگاهیان،رسانه و دستگاه‌های متولی بایستی توجه جدی به آن داشته باشند رفتارهای خشونت آمیز می باشد.
استان ایلام طی روزهای اخیر در صدر رفتارهای خشونت آمیز بوده است‌ که این رفتارها می‌تواند تاثیر بسیار منفی روی اقشار مختلف جامعه داشته باشد.
متاسفانه در استان توجه جدی به بحث آموزش و فرهنگ‌سازی در زمینه های مختلف از همان کانون خانواده گرفته تا در محیط های اجتماعی اقدام موثری صورت نگرفته است.
علیرغم اقدام چندین فقره عامل های قتل، خودکشی، نزاع های دسته جمعی و حتی سرگردانی حیوانات اهلی منجر به تصادفات فوتی در محورهای استان ولی به صورت جدی این عامل ها ریشه یابی و تحلیل مناسب جهت اقدامات پیشگیرانه مورد توجه قرار نگرفته است.
سئوال اینجاست حالا که ممکن است اقدامات خشونت آمیز به صورت انفرادی و آنی صورت گیرد وظیفه مسئولان امر در این رابطه چه میتواند باشد؟
لازم است در کانون خانواده ها، ادارات سازمانها و محیط اجتماعی؛ وظیفه همگان این است در راستای پیشگیری از حوادث ناگوار، خونسردی و ایجاد آرامش را در دیگران به وجود آوریم.
در آخرین حادثه امروز در استان که متاسفانه پدری فرزند خود را به صورت هولناک به قتل رساند ریشه اصلی این چنین موضوعاتی به مشکلات شخصی چه در کانون خانواده و چه در محیط اجتماعی با اطرافیان بوده است.
راه حل اصلی موضوع تشکیل کارگروه در استان و استفاده از نخبگان، دانشگاهیان، روانشناسان و افراد متخصص می باشد که شاهد حوادث ناگوار و تلف شدن سرمایه‌های اجتماعی و از هم گسیختگی کانون‌های خانواده نباشیم.
انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=20344

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.