4
امام جمعه ایلام:

آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی در سطح جهان فراگیر شده است

  • کد خبر : 20323
  • 12 خرداد 1402 - 23:51
آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی در سطح جهان فراگیر شده است
امام جمعه ایلام گفت: پویایی و پیش برندگی آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی در سطح جهان فراگیر شده است.

به گزارش حادثه ایلام;حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار، امام جمعه ایلام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر ایلام گفت: پویایی و پیش برندگی آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی در سطح جهان فراگیر شده و نقش‌آفرینی جمهوری اسلامی در جهان و منطقه به‌عنوان قدرتی نوظهور، برای همه دنیا پذیرفته‌شده است.

حجت الاسلام کریمی تبار اظهار داشت: امروز هر چه داریم از عزت و سربلندی امام خمینی  و شهدای ۱۵ خردادماه است، حضرت امام خمینی  باعث تاسیس جمهوری اسلامی است و ما باید همواره پشتیبان ولایت و ادامه دهنده راه امام راحل باشیم.

وی با اشاره به سالگرد ارتحال امام خمینی  ابراز کرد: امام راحل زندگی شرافتمندانه را برای ما رقم زد، در فضای جمهوری اسلامی هر انسانی که نفس بکشد مدیون امام راحل است که ما را ذلت بندگی استکبار و ظلم نظام ستم‌شاهی به عزت بندگی خدا و آزادی رساند.

امام‌جمعه ایلام بیان کرد: مردم ما حق‌شناس بودند و قدر امام راحل و ولایت‌فقیه را دانسته و می‌دانند، انقلاب اسلامی یک پدیده نادر در جهان بود و هست، انقلاب بزرگی که در بین انقلاب‌هایی که در جهان اتفاق افتاده است نظیری ندارد.

حجت‌الاسلام کریمی تبار گفت: انقلاب ما دارای سه رکن رهبری، مردم و انگیزه دینی بود که شاخص‌هایی دارد و به‌عنوان برترین انقلاب دنیا مطرح است و امام راحل به‌عنوان رهبر و بنیان‌گذار انقلاب دارای ابعادی است که برخی از آن ابعاد هنوز برای ما ناشناخته است و لازم است امروز برای شناخت امام، مکتب امام، انقلاب و آرمان و اهدافی که داشتند به‌ویژه برای نسل نوجوان و جوان ما تبیین صورت گیرد.

وی بابیان اینکه هیچ نظریه‌پردازی در دنیا احتمال نمی‌داد که به نام دین انقلابی شکل گیرد، ابراز کرد: از همان آغاز انقلاب، کشور ایران به‌عنوان محور خبر‌های دنیا و کانون اخبار جهان مطرح شد و خدا را شکر این انقلاب پس از فراز و فرود فراوان به پیروزی رسید و استمرار پیدا کرد.

امام‌جمعه ایلام گفت: امروز تشنگان حقیقت از کشور‌های دنیا حتی آمریکا، گمشده خود را در این دنیای مادی‌گرا معنویت می‌دانند و به اسلام روی می‌آورند، انقلاب اسلامی یک دریچه امیدبخش و نورافشانی بود که به روی انسان‌ها در زمین باز شد تا به‌سوی حقیقت راه یابند.

وی تصریح کرد: یکی از اثرات مهم انقلاب اسلامی، دمیدن روح امید، استقلال و جهاد در بین مسلمانان، مظلومان و مستضعفان جهان بوده است که از حق خود دفاع کرده و به آینده خود امیدوار شدند و اثر آن در مقاومت مردم مظلوم فلسطین، لبنان و جبهه مقاومت اسلامی منطقه مشاهده می‌شود.

امام‌جمعه ایلام بابیان اینکه بر اساس یکی ازنظر صاحب‌نظران غربی، ایران به‌عنوان کشور در حال جنگ و تحریم، پیشرفت کرده است، یادآور شد: ایران اسلامی علی‌رغم تحریم همه‌جانبه، جنگ ترکیبی و هجمه‌های مختلف دشمنان، آن‌چنان پیشرفت کرده است که امروز پنج درصد مقالات علمی دنیا اثر پژوهشگران جوان ماست و این نویدی امیدبخش برای نسل جوان ماست.

وی تصریح کرد: امروزه قدرت دفاعی جمهوری اسلامی که نتیجه تلاش و زحمات جوانان این مرزوبوم است، آن‌چنان است که ابرقدرت جهان جرئت رویارویی با ایران را ازدست‌داده است، امروز اثرات جبهه مقاومت باعث شده است که مهاجرت معکوس در سرزمین‌های اشغالی فلسطین روی‌داده و سرمایه‌های این کشور در حال خارج شدن است.

امام‌جمعه ایلام با تأکید بر اینکه باید قدردان نعمت انقلاب اسلامی باشیم، ابراز کرد: مشکلات و سختی‌هایی در کشور وجود دارد، اما دولت تلاش می‌کند که این مشکلات برطرف شود، مشکلات ما حل‌شدنی است، پس سختی‌ها امداد غیبی و نصرت الهی شامل حال ما می‌شود.

انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=20323

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.