4

افزایش ۸۰ هزار تومانی یارانه برای سه دهک اول

  • کد خبر : 20203
  • 09 خرداد 1402 - 15:14
افزایش ۸۰ هزار تومانی یارانه برای سه دهک اول
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش ۸۰ هزارتومانی مبلغ یارانه برای سه دهک اول جامعه خبر داد.

به گزارش حادثه ایلام;سید صولت مرتضوی در جمع خبرنگاران گفت: قانون بودجه ١۴٠١ تکلیف کرده بود مابه التفاوت ارز ترجیحی به صورت کالابرگ و روش‌های دیگر اجرایی شود لازمه اجرای این قانون بستر سازی بود با آماده سازی، زیرساخت فراهم شد و در چند استان به صورت آزمایشی اجرا شد و بعد از پاسخ مثبت در چند استان، در سراسر کشور بستر آماده شد، ولی با اقبال عمومی مواجه نشد و درصد کمی با کالابرگ همراه شدند.

وی اضافه کرد: با ایجاد مشوق‌های جدید و اجرای پیش بینی منابع مقرر شد میزان یارانه، یارانه بگیران افزایش ٢٠ درصدی در سه دهک اول داشته باشد که این ۲۰ درصد شامل ۸۰ هزار تومان است و لازمه برخورداری از آن استفاده از کالا برگ است.

وی افزود: در صورتی که افراد سه دهک اول ۷۰ درصد مبلغ یارانه را از طریق کالابرگ الکترونیکی خرید کنند مشمول افزایش ٢٠ درصد می‌شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: یک ماه زودتر یارانه در سامانه ملی اعتبار واریز می‌شود و افراد می‌توانند در زمان مشخص از کالابرگ بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص تغییر دستمزد کارگران گفت: بر اساس قانون تصمیم گیرنده دستمزد، شورای عالی کار است که دستمزد برای سال ۱۴۰۲ تعیین و ابلاغ شده است و بنای دولت طبق تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی اهتمام به مهار تورم است.

مرتضوی افزود: آمار‌هایی از مراکز رسمی اعلام شده که با شیب ملایم، تورم مدیریت می‌شود امیدواریم با کاهش تورم سفره کارگران رونق بگیرد.

وی تاکید کرد: تصمیم شورای عالی کار لازم الاجرا است و اگر مباحثی مطرح شود در شورای عالی کار تصمیم گیری می‌شود.

انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=20203

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.