7
مدیرعامل موسسه خیریه محکم خبر داد

بهره مندی ۹ هزار کودک از حمایت‌های پزشکی موسسه محکم

  • کد خبر : 20115
  • 06 خرداد 1402 - 13:52
بهره مندی ۹ هزار کودک از حمایت‌های پزشکی موسسه محکم
مدیرعامل موسسه خیریه محکم گفت: این موسسه هم اکنون بیش از ۹ هزار کودک را در اقصی نقاط کشور بویژه مناطق محروم تحت پوشش خدمات پزشکی قرار داده است.

به گزارش حادثه ایلام;صلاح الدین دلشاد مدیرعامل موسسه خیریه محکم اظهار داشت: موسسه خیریه کشوری “محکم” برای حمایت از نوزادان و کودکان دچار ناهنجاری‌های مادرزادی سال ۸۴ تاسیس شد و از سال ۹۵ با حضور در مناطق مختلف تلاش کرده است دامنه فعالیت‌های خود را به مناطق محروم و دورافتاده گسترش دهد.

وی با اشاره به اینکه این موسسه هم اکنون دارای ۴۵ شعبه در استان‌های مختلف است، افزود: ۹ هزار کودک هم اکنون در زمینه‌های مختلف تحت پوشش خدمات پزشکی موسسه قرار دارند که حتی برخی از این افراد تا ۳۵ جراحی را نیز از سوی پزشکان متخصص و فوق تخصص دریافت کرده اند.

دلشاد بیان کرد: این تیم علاوه بر بخش جراحی در زمینه تامین دارو بیماران نیز فعالیت گسترده‌ای دارد و یکی از اصلی‌ترین زمینه‌های این بخش تامین دارو‌های هورمون رشد در کودکان است.

وی اظهار کرد: ۵۴۵ بیمار دارای کمبود هورمون رشد در سراسر کشور زیر پوشش حمایت‌های موسسه هستند و در کنار این موضوع کودکان دارای بیماری دیابت مادرزادی نیز در ردیف حمایت‌های موسسه قرار گرفته اند.

مدیرعامل موسسه خیریه محکم افزود: این موسسه یا به صورت گروهی در مناطق مختلف حضور پیدا می‌کند یا اینکه با راه اندازی بخش جراحی اطفال در استان‌ها در فواصل مختلف زمانی با اعزام تیم‌های تخصصی نسبت به رفع نیازمندی‌های افراد اقدام لازم را انجام می‌دهد.

دلشاد گفت: حدود سه هزار نوع ناهنجاری مادرزادی وجود دارد و راه اندازی موسسات حمایتی برای مبتلایان به این بیماری‌ها در کشور با هدف خدمت رسانی بیشتر و بهتر به این گروه بسیار مهم و اثرگذار است.

وی با اشاره اینکه گروه محکم تاکنون ۱۱ بار در استان ایلام حضور پیدا کرده است، بیان کرد: تیم چهار نفره موسسه شامل ۲ جراح اطفال و ۲ جراح ارتوپد از فردا تا روز پنجشنبه در بیمارستان امام خمینی (ره) ایلام مستقر می‌شود.

مدیرعامل موسسه خیریه محکم اظهار داشت: تیم تخصصی اطفال در این سفر بیماران دارای مشکلاتی همچون لب شکری، شکاف کام، بیماری‌های دستگاه تناسلی، ارولوژی و گوارشی را معاینه و در صورت لزوم نسبت به جراحی آنان اقدام خواهد کرد.

وی افزود: همچنین تیم ارتوپدی نیز در این مدت بیماران مرتبط را درمان خواهند کرد.

وی مطرح کرد: پیش بینی می‌شود در این سفر ۱۲۰ معاینه از بیماران انجام و حدود ۹۰ عمل جراحی صورت گیرد.

انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=20115

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.