4

انتخابات ترکیه به دور دوم کشید

  • کد خبر : 19728
  • 25 اردیبهشت 1402 - 21:30
انتخابات ترکیه به دور دوم کشید
پس از شمارش ۱۰۰ درصد آرا انتخابات ترکیه هیچ یک از نامزد‌ها نتوانستند ۵۰ درصد آرا را بدست بیاورند و انتخابات به دور دوم کشیده شد.

به گزارش حادثه ایلام;رئیس هیئت انتخابات ترکیه با اعلام نتایج نهایی پس از شمارش صد در صد آرا اعلام کرد که انتخاب رئیس جمهور به دور دوم موکول شده است.

براساس گزارش «آناتولی» رئیس هیئت انتخابات ترکیه اعلام کرد طبق نتایج حاصل از شمارش صد در صد آرا، رجب طیب اردوغان ۴۹.۵۱ درصد و کمال قلیچدار اوغلو ۴۴.۸۸ درصد از مجموع آرا را کسب کردند.

او افزود: با توجه به نتایج فعلی هیچ یک از نامزد‌ها رأی لازم را کسب نکرده اند می‌توان تبلیغات انتخاباتی دور دوم را آغاز کرد. نسبت مشارکت در انتخابات در داخل کشور ۸۸.۹۲ درصد و در خارج از کشور نیز ۵۲.۶۹ درصد بوده است. دور دوم انتخابات در ۲۸ ماه جاری میلادی میان رجب طیب اردوغان و کمال قلیچدار اوغلو انجام خواهد شد.

اردوغان ابراز اطمینان کرد که رقابت در دور اول نهایی خواهد شد «اما اگر تصمیم ملت تکمیل انتخابات در دور دوم است، برای آن آماده‌ایم». از سوی دیگر، کمال قلیچدار اوغلو گفت که نسبت مشارکت بسیار بالا بوده و افزود که کسی حق ادعای پیروزی را ندارد.

«سنان اوگان» سومین نامزد ریاست جمهوری که ۵.۲۵ درصد آرا را کسب کرده با اشاره به اینکه انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد گفت که از هیچ یک از نامزد‌ها در دور دوم حمایت نمی‌کند.

با این وجود حمزه داغ، معاون حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه درباره نتایج انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در ترکیه گفت: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و رهبر حزب عدالت و توسعه نسبت به نزدیکترین رقیب خود پیشی گرفت. این یک پیروزی آشکار است. در دور دوم انتخابات، آقای رئیس جمهور بر کمال قلیچدار اوغلو پیروز خواهد شد.

انتهای پیام/ی

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=19728

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.