7
مدیرکل فنی و حرفه‌ای ایلام :

چهار میلیون و ۶۷۳ هزار نفر ساعت آموزش‌های مهارتی در ایلام ارائه شد

  • کد خبر : 19281
  • 11 اردیبهشت 1402 - 16:25
چهار میلیون و ۶۷۳ هزار نفر ساعت آموزش‌های مهارتی در ایلام ارائه شد
مدیر کل فنی و حرفه‌ای ایلام گفت: سال گذشته چهار میلیون و ۷۶۳ هزار و ۵۳۲ نفر ساعت آموزش‌های مهارتی رشته‌های مختلف در مراکز دولتی و خصوصی این استان ارائه شده است.

به گزارش حادثه ایلام;مجید ولیزاده مدیر کل فنی و حرفه‌ای ایلام اظهار داشت: از این تعداد آموزش ارائه شده سه میلیون و ۳۶۲ هزار و ۹۷۷ نفر ساعت با تعداد ۱۵ هزار و ۲۲۴ نفر در بخش دولتی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند.

وی افزود: همچنین در بخش آموزشگاه‌های خصوصی در استان یک میلیون و ۳۱۰ هزار و ۵۵۵ نفر ساعت به تعداد چهار هزار و ۸۲۵ نفر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ارائه شد.

وی مطرح کرد: این آموزش‌ها در قالب ۱۹ رشته شغلی انجام شد که کارآموز زیر پوشش قرار گرفتند.

وی با اشاره به فعالیت ۲۲۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در استان بیان کرد: از این تعداد ۱۲٠ آموزشگاه در سطح شهر ایلام قرار دارد که در ۲۸۸ حرفه چهار شاخه صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ هنر آماده ارائه خدمات به متقاضیان است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای ایلام افزود: آموزش‌های ارائه شده در این سازمان تقریبا به صورت رایگان انجام می‌پذیرد و تنها مبلغ ناچیزی از افراد شرکت کننده دریافت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تعهدات بخش خصوصی و آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان ایلام برای ارائه آموزش‌های مهارتی به مهارت جویان در سال جاری چهار میلیون و ۲۲۸ و ۹۳۰ هزار نفر ساعت است، اظهار کرد: یکی از اهداف آموزشی کارآفرینی در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، بهبود توانایی‌های فردی و تخصصی مهارت‌آموزان است، آموزش فنی و حرفه‌ای می‌تواند از طریق دانش افزایی، باعث افزایش فرصت‌های بازار شده و سطح تقاضای کارآفرینی را ارتقا بخشد.

انتهای پیام/سعدحمیدی کیا

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=19281

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.