5
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام:

عید سعید فطر پاداش یک ماه ریاضت نفس است

  • کد خبر : 19004
  • 01 اردیبهشت 1402 - 15:59
عید سعید فطر پاداش یک ماه ریاضت نفس است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: عید سعید فطر پاداش یک ماه ریاضت نفس، تقید به اوامر الهی و عید یک ماه مبارزه با هوای نفس است.

به گزارش حادثه ایلام;حجت الاسلام اله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با تبریک عید سعید فطر، اظهار کرد: عید سعید فطر پاداش یک ماه ریاضت نفس، تقید به اوامر الهی و عید یک ماه مبارزه با هوای نفس است.

وی با بیان اینکه در پایان ماه مبارک رمضان برخی‌ها خوشحالند که ممنوعیت خوردن و آشامیدن از آن‌ها برداشته می شود و برخی برای از دست دادن فرصت بهار معنویت، بهار قرآن و غفران و آمرزش الهی و خروج از ضیافت الهی نگران هستند، گفت: خروج از ماه مبارک رمضان برای عارفانی که عظمت آنرا درک کرده اند، بسیار سخت است و در این ساعات و روز پایانی ماه مبارک انسان باید استفاده لازم را از وقت و فرصت باقی ماند‌ه داشته باشد تا مشمول لطف و غفران الهی قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به ۲ اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دستور امام راحل، اظهار کرد: سپاه در هر مقطعی و در هر جایی که حضور داشته، توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده، سپاه زمینه ساز تشکیل نیرو‌های مقاومت در برابر استکبار جهانی در سراسر دنیا بوده است.

وی با تاکید بر اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نماد کارآمدی نظام در عرصه‌های مختلف است، افزود: سپاه هم در عرصه دفاعی، هم در عرصه عمران، آبادانی و سازندگی و در عرصه‌های مختلف بهترین کارایی را از خود به نمایش گذاشته است، روحیه معنوی و جهادی که در سپاه پاسداران وجود دارد روحیه عالی، تکلیف گرایی و ولایت مداری است.

وی با آرزوی قبولی طاعات و عبادات نمازگزاران و روزه داران، گفت: پرداخت زکات فطره برای کسانی که تمکن مالی دارند واجب است، چه در ماه مبارک رمضان روزه گرفته باشند چه نگرفته باشند، زکات فطره، زکات بدن است و لازم است که سرپرست خانوار تا قبل از نماز عید سیعد فطر، زکات فطریه را پرداخت کند.

انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=19004

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.