5
سرپرست شهرداری ایلام خبر داد

شناسایی ۲۰ مکان مستعد بروز حادثه ناشی از بارش باران در شهر ایلام

  • کد خبر : 18714
  • 23 فروردین 1402 - 17:44
شناسایی ۲۰ مکان مستعد بروز حادثه ناشی از بارش باران در شهر ایلام
سرپرست شهرداری ایلام گفت:۲۰ نقطه مخاطره آمیز مستعد بروز خسارت ناشی از بارش و سیلاب از جمله سیلبند مصلی در شهر ایلام شناسایی شده است.

به گزارش حادثه ایلام;افشین مظفری سرپرست شهرداری ایلام اظهار داشت: حدود ۵۰ متر از سیلبند مصلی شهر ایلام پیش از صبح امروز به علت حجم زیاد بارش‌ها ریزش کرد که این حادثه خسارت‌های جانی و مالی برای شهروندان در پی نداشت.

وی با بیان اینکه برآورد اولیه خسارت وارده به سیلبند مصلی این شهر ۲ میلیارد تومان است مطرح کرد: باتوجه به هشدار‌های هواشناسی عابران پیاده و رانندگان از تردد یا توقف یا پارک خودرو در کنار سیلبند‌های شهر به علت احتمال ریزش و رانش دیواره این سیلبند‌ها خودداری کنند.

وی بیان کرد: در پی هشدار‌های هواشناسی از دیشب ۴۰۰ نیروی شهرداری در تمام بخش‌ها و همه ماشین آلات شهرداری در حالت آماده باش هستند و در صورت گزارش بروز حادثه ناشی از بارش‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن نیرو‌ها و ماشین آلات شهرداری به محل گسیل می‌شوند.

وی با بیان اینکه سیلبند مصلی از نخاله‌های ناشی از ریزش پاکسازی شده است، اظهار کرد: باوجود ایمن سازی بعد از ریزش، اما رانندگان و عابران پیاده از مسیر این سیلبند تردد نکنند و از نزدیک شدن به محل حادثه بپرهیزند.

وی گفت: ورودی‌های شهر ایلام دارای پنج شاخه اصلی سیلبند است که با ورود به داخل شهر به ۱۴ شبکه سیلبند به طول ۴۳ کیلومتر در تمام نقاط سطح شهر تقسیم می‌شود.

وی ادامه داد: برای ترمیم و مقاوم سازی این سیلبند‌ها ۳۰۰ میلیارد تومان و برای استاندارد سازی کامل سیلبند‌ها یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار اولیه نیاز است که تامین این اعتبارات در توان شهرداری ایلام نیست.

انتهای پیام/عباس حمیدی

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=18714

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.