1
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام خبر داد

توسعه زراعت چوب در ایلام

  • کد خبر : 18613
  • 19 فروردین 1402 - 16:41
توسعه زراعت چوب در ایلام
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: طرح توسعه زراعت چوب در مناطق سردسیری استان با کاشت انواع صنوبر و پده و در مناطق گرمسیر با گونه‌های اکالیپتوس و گز اجرا می‌شود.

به گزارش حادثه ایلام;ابراهیم پیرزادیان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: توسعه زراعت چوب یکی از اقدامات مهم در زمینه حفاظت از جنگل ها است به همین منظور و برای تأمین چوب مورد نیاز کشور، طرح توسعه زراعت چوب در دستور کار سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور قرار گرفت.

وی افزود: به منظور استفاده بهینه از منابع آبی و خاکی استان با مشارکت مردم طرح مذکور اجرایی خواهد شد که عمده فعالیت‌های اجرایی این طرح شامل، توسعه زراعت چوب به منظور دستیابی به تأمین چوب کشور برای مصارف مورد نظر در صنایع چوب و درودگری‌ها و همچنین کاهش برداشت چوب از سطح جنگل‌های طبیعی طرح توسعه زراعت چوب عمدتاً در سطح اراضی مشخص و مستثنیات مردم و با مشارکت بخش‌های غیردولتی برای حصول به افق تولید سالیانه ۱۴ میلیون مترمکعب چوب پیگیری و اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: تولید و تأمین نهال با هدف پشتیبانی از عملیات اجرایی طرح تولید گسترده نهال از ارقام اصلاح شده چوبده توسط بخش‌های خصوصی با دوره برداشت اقتصادی کوتاه و توان تولید چوب بالا برنامه ریزی شده و همچنین اراضی ملی مستعد زراعت چوب جهت تقویت اجرایی و توسعه طرح اراضی مستعد زراعت چوب با پتانسیل خوب آب و خاک شناسایی و پهنه بندی می‌شود.

وی مطرح کرد: حمایت از طرح اجرای توسعه زراعت چوب با پرداخت تسهیلات ارزان بانکی به منظور حمایت و تشویق کشتکاران و با هدف تأمین هزینه‌های اجرایی طرح بکارگیری ابزار‌های حمایتی از جمله پرداخت تسهیلات بانکی ارزان در قالب وجوه اداره شده بطور سالانه پیش بینی و برنامه ریزی می‌شود.

وی اظهار کرد: طرح توسعه زراعت چوب در مناطق سردسیری استان با کاشت انواع صنوبر و پده و در مناطق گرمسیر گونه‌های اکالیپتوس و گز اجرا می‌شود.

انتهای پیام/عباس حمیدی

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=18613

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.