1
هشدار پلیس راه استان؛

هشدار پلیس راه به رانندگان در پی لغزندگی جاده ها

  • کد خبر : 16714
  • 20 بهمن 1401 - 13:31
هشدار پلیس راه به رانندگان در پی لغزندگی جاده ها
رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: با توجه به لغزندگی جاده‌های برون شهری استان، رانندگان برای پیشگیری از بروز هر گونه سانحه‌ای باید با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

به گزارش حادثه ایلام;سرهنگ ابوالفضل کهزادی رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: توجه به لغزندگی جاده‌های برون شهری استان، رانندگان برای پیشگیری از بروز هر گونه سانحه‌ای، باید با سرعت مطمئنه حرکت نمود و فاصله طولی که موجب واکنش سریع راننده هنگام بروز سوانح احتمالی و جلوگیری از بروز تصادف می‌شود را با خودرو‌های جلویی رعایت کرد.

وی در ادامه به رانندگان توصیه کرد:چون برف و یخ باعث سرخوردن و بروز مشکلاتی در رانندگی می‌شود لذا برای اصطکاک بیشتر باید از لاستیک‌های یخ شکن یا زنجیر چرخ استفاد کرد.

وی بیان کرد: رانندگان باید با سرعت کمتر از روز‌های معمولی که جاده خشک است حرکت کرده و خود را در حرکت ثابت نگه دارند و در پیچ‌ها نیز با دقت و به آرامی گردش کنند.

وی افزود:همچنین از گردش و انحراف ناگهانی خودداری کرده و از ترمز کردن ناگهانی پرهیز کنند و از سرعت زیاد در راه‌های با دست انداز نیز بپرهیزند.

وی اظهار کرد: رانندگان باید توجه داشته باشند که در یک سطح لغزنده وقتی که سرعت دارند از تغییر وضعیت به دنده سنگین خودداری کنند و چنانچه به هر دلیلی خودروی آنها دچار سرخوردگی شد خونسردی خود را حفظ کرده و به خودشان مسلط باشند زیرا در غیر اینصورت نمی‌توانند تصمیم درستی بگیرند.

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=16714

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.