4
مدیرعامل شرکت برق استان ایلام:

۹۰ خانواده عشایر ملکشاهی سامانه قابل حمل خورشیدی دریافت کردند

  • کد خبر : 16315
  • 27 دی 1401 - 23:40
۹۰ خانواده عشایر ملکشاهی سامانه قابل حمل خورشیدی دریافت کردند
مدیرعامل شرکت برق استان ایلام گفت: ۹۰ خانواده عشایر در شهرستان ملکشاهی سامانه قابل حمل خورشیدی دریافت کردند.

به گزارش حادثه ایلام;۹۰ دستگاه سامانه قابل حمل خورشیدی برای تامین برق اضطراری امروز سه‌شنبه (۲۷ دی‌ماه) در آیینی با حضور مدیرعامل شرکت برق و مدیرکل امور عشایری استان ایلام به عشایر شهرستان ملکشاهی تحویل داده شد.

ناصری،مدیرعامل شرکت برق استان ایلام در این آیین گفت: تا کنون در فاز اول سه هزار و ۱۰۰ سامانه قابل حمل خورشیدی به عشایر استان تحویل داده شده است.

وی افزود: در فاز دوم نیز براساس هدف گذاری ۶۵۰ سامانه دیگر به عشایر استان تحویل داده خواهد شد.

ناصری بیان کرد: برای هرکدام از این سامانه‌ها ۱۰۰ میلیون ریال هزینه شده است و تا کنون ۵۵۰ سامانه نیز به مردم استان تحویل داده شده است و انتظار می‌رود تا تابستان سال آینده ۶۵۰ سامانه دیگر به دست عشایر استان برسد.

وی ادامه داد: یکی از طرح‌های وزارت نیرو در سال‌های اخیر با هدف محرومیت‌زدایی و برخورداری مناطق عشایری از نعمت برق، واگذاری سامانه‌های خورشیدی است.

ناصری گفت: توان این سامانه‌های خورشیدی پنج کیلووات است و ۹۰ درصد هزینه‌های این سامانه‌ها شامل پنل، اتصالات و باتری توسط وزارت نیرو پرداخت می‌شود و این سامانه می‌تواند برق را در سه روز غیرآفتابی در اختیار جامعه عشایری قرار دهد.

مدیرعامل شرکت برق استان ایلام عنوان کرد: یکی از برنامه‌های وزارت نیرو، احداث سامانه‌های خورشیدی برای مشترکان به صورت پشت‌بامی است این برنامه قرار است با اولویت مناطق محروم و روستایی به تعداد ۵۵۰ هزار سامانه عملیاتی شود و پیش‌بینی می‌شود طی پنج سال آینده تکمیل شود.

ناصری افزود: سهم استان نیز از این محل سالانه سه هزار سامانه خورشیدی پشت‌بامی است که با اولویت مناطق روستایی و کمتر برخوردار واگذار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت برق استان ایلام گفت: یک هزار و ۱۰۰ مورد از این سامانه‌ها به مددجویان نهاد‌های حمایتی تعلق می‌گیرد که با معرفی این نهاد‌ها با تسهیلات ویژه به آن‌ها واگذار می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=16315

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.