2
معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان؛

رابطه تنگاتنگ آسیب های اجتماعی و افزایش جرم / برنامه های پلیس بر محور کاهش آسیب در جامعه است

  • کد خبر : 16306
  • 27 دی 1401 - 19:25
رابطه تنگاتنگ آسیب های اجتماعی و افزایش جرم / برنامه های پلیس بر محور کاهش آسیب در جامعه است
معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان ایلام با بیان اینکه افزایش آسیب های اجتماعی رابطه تنگاتنگی با افزایش جرم دارند، گفت: برنامه های فرهنگی پلیس بر مبنای کاهش آسیب در جامعه تدوین می شود.

به گزارش حادثه ایلام;سرهنگ”فرزاد یاسمی” اظهار داشت:آسیب های اجتماعی در جامعه هم قابل  پیشگیری اند، هم قابل پیش بینی و هم قابل کنترل هستند  که می توان  از طرق مختلفی زمینه های کاهش آنها را در جامعه  فراهم ساخت.
وی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال پایدار، توانمندسازی، مهارت آموزی تحصیل و آموزش از راهکارهای کاهش آسیب در جامعه است، اضافه کرد:اگر آسیب های اجتماعی را کنترل نکنیم نه تنها دامنه فراگیری آنها  روز به روز در جامعه گسترش می یابد و بخش های زیادی از جامعه را فرا می گیرد بلکه به مرور زمان آثار آن در رفتارهای اجتماعی دیده می شود و تبدیل به عادت های اجتماعی می شود که اصولا بر خلاف قوانین و مقررات، فرهنگ و ارزش های جامعه هستند.


سرهنگ یاسمی با تاکید بر اینکه افزایش جرم باعث کاهش تراز امنیت اجتماعی در جامعه و به تبع آن باعث کاهش اعتماد عمومی مردم می شود ، اظهار کرد: هر چه آسیب های اجتماعی  افزایش یابد به تبع آن شاهد افزایش جرائم درجامعه هستیم لذا پلیس با تدوین برنامه های فرهنگی و مشارکت ادارات و نهادها به دنبال کاهش آسیب و جرم در جامعه است.
وی با اشاره به اینکه عوامل زیادی در شکل گیری آسیب در جامعه نقش دارند که نقش خانواده  در این میان موثرتراست،تصریح کرد:طرح توانمند سازی زنان و دختران در معرض آسیب با تاکید بر ایجاد اشتغال و اشتغال زایی یکی از اهداف پلیس استان در زمینه حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه و پیشگیری از آسیب های مبتلا به است.
وی در بخش دیگری از سخنانش  به ارجاع بیش از ۸ هزار پرونده به واحدهای مشاوره و مددکاری پلیس استان درسال جاری اشاره کرد و گفت:بیش از ۵۰ درصد پرونده های ارجاعی با موضوع اختلافات خانوادگی می باشد که اهمیت نقش خانواده و تاثیر این نهاد پلیس را بر آن داشت تا با اجرای این طرح با حمایت و پشتیبانی نهاد های حمایتی استان در صدد پیشگیری از آسیب و جرائمی باشد که ممکن است در آینده بخشی از جامعه را درگیر کند.
انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=16306

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.