0
معاون استاندار ایلام:

۲۱ درصد شهر ایلام دارای بافت فرسوده است

  • کد خبر : 15705
  • 06 دی 1401 - 14:26
۲۱ درصد شهر ایلام دارای بافت فرسوده است
معاون امور عمرانی استاندار ایلام گفت:۲۱ درصد شهر ایلام دارای بافت فرسوده است.

به گزارش پایگاه خبری حادثه ایلام;سعید هژبری در همایش آموزه‌های زلزله بم در ایلام اظهار کرد: شهر ایلام دارای ۲۱ درصد بافت فرسوده با ۴۶ درصد جمعیت است.

معاون استاندار ادامه داد: ساخت ۳۲ هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن سهمیه استان ایلام است و همچنین در این طرح چهار هزار و ۲۹۶ واحد فرسوده طی چهار سال باید بازسازی شود.

هژبری یادآور شد: بافت‌های فرسوده به علت خطرآفرین بودن نیازمند توجه ویژه است این در حالیست که سکونتگاه‌های غیر رسمی مورد نظارت خاصی نیستند.

وی با بیان اینکه بازآفرینی بافت‌های فرسوده یک ضرورت مهم است، تاکید کرد: بروز حوادث در این بافت‌ها جبران ناپذیر است که باید توجه جدی به نوسازی و بهسازی این ساختمان‌های ناایمن شود.

معاون امور عمرانی استاندار ایلام گفت: در بازآفرینی بافت‌های فرسوده و ساخت و سازهای جدید باید تجدید نظر شده و الزامات مهندسی ایمن سازی رعایت شود.

وی افزود: هرچند بیشترین آسیب‌ها برای بافت‌های فرسوده است اما در بافت‌های جدید نیز استانداردهای ساخت و ساز و ایمنی رعایت نمی‌شود و حوادث تلخ، نابخشودنی و توجیه ناپذیری چون ساختمان تازه ساخت متروپل بروز می‌دهد.

وی با بیان اینکه در ساخت و سازهای جدید متولیان شهری وظایف سنگینی را بر عهده دارند، تاکید کرد: در طول ماه یک یا ۲ حادثه در ساختمان‌های جدید ساخت رخ می‌دهد که بیانگر عدم‌پایبندی به اخلاق و تعهد مهندسی است.

وی از رسانه‌ها خواست: نسبت به آگاهی بخشی‌ها در خصوص ایمن سازی ساختمان‌ها اهتمام داشته باشند و مردم نیز مطالبه گر ساختمان‌های ایمن از ناظران و ادارات مرتبط باشند.

انتهای پیام/علی محمدمرادی

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=15705

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.