3

کوچ عشایر به مناطق قشلاقی جنوب استان ایلام آغاز شد

  • کد خبر : 15581
  • 30 آذر 1401 - 12:49
کوچ عشایر به مناطق قشلاقی جنوب استان ایلام آغاز شد

به گزارش پایگاه خبری حادثه ایلام;یاسمی مدیرکل امور عشایری ایلام با اشاره به اینکه کوچ پاییزه عشایر از اواخر آبان ماه آغاز شده است، گفت: بیش از یک هزار و ۳۰۰ خانوار عشایر کوچنده از استان‌های لرستان، کرمانشاه و همدان به استعداد سیصد هزار راس دام سبک در مناطق سکونتگاهی عشایر در مناطق گرمسیری استان […]

به گزارش پایگاه خبری حادثه ایلام;یاسمی مدیرکل امور عشایری ایلام با اشاره به اینکه کوچ پاییزه عشایر از اواخر آبان ماه آغاز شده است، گفت: بیش از یک هزار و ۳۰۰ خانوار عشایر کوچنده از استان‌های لرستان، کرمانشاه و همدان به استعداد سیصد هزار راس دام سبک در مناطق سکونتگاهی عشایر در مناطق گرمسیری استان ایلام اتراق کردند.
وی افزود: مناطق گرمسیری جنوب استان ایلام با دارا بودن چهارصد هزار هکتار مراتع از مهمترین مناطق سکونتگاهی عشایر در فصل زمستان است.
مدیرکل امور عشایری ایلام اظهار کرد: استان ایلام با ۹ هزار و ۷۰۰ خانوار عشایری و جمعیت دامی یک میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام و تولید سالانه ۹۵ هزار تن انواع فرآورده‌های دامی نقش مهمی در تامین مواد لبنی و پروتینی دارند.
وی بیان کرد: برای تأمین امنیت عشایر و ایل راه‌ها با نیروی انتظامی، پلیس راه، راهداری، علوم پزشکی، هلال احمر، بسیج و راه و شهرسازی استان ایلام هماهنگی صورت گرفته است.
عشایر بین ۵ تا ۷ ماه از سال را در مناطق قشلاقی سپری و پس از آن کوچ بهاره خود را به سمت مناطق ییلاقی آغاز می‌کنند.

انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=15581

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.