1

تشدید نظارت و سرکشی از آثار تاریخی ایلام

  • کد خبر : 15322
  • 20 آذر 1401 - 1:53
تشدید نظارت و سرکشی از آثار تاریخی ایلام

به گزارش پایگاه خبری حادثه ایلام;فرزاد شریفی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اکیپ‌ها و نیروهای یگان حفاظت اداره‌کل به‌طور مستمر و شبانه‌روزی از آثار تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی استان سرکشی و بازدید می‌کنند. مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام به‌همکاری بسیار خوب نیروی انتظامی در حفاظت از آثار تاریخی استان اشاره کرد […]

به گزارش پایگاه خبری حادثه ایلام;فرزاد شریفی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اکیپ‌ها و نیروهای یگان حفاظت اداره‌کل به‌طور مستمر و شبانه‌روزی از آثار تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی استان سرکشی و بازدید می‌کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام به‌همکاری بسیار خوب نیروی انتظامی در حفاظت از آثار تاریخی استان اشاره کرد و ادامه داد: علاوه بر بازرسی و گشت‌های روزانه، گشت‌های تلفیقی نیز با همکاری نیروی انتظامی استان انجام می‌شود.

شریفی با بیان اینکه ۷۶۸ اثر تاریخی استان در فهرست آثار ملی ثبت شده است، اظهار کرد: با هرگونه تخریب، قاچاق و حفاری غیرمجاز در اماکن تاریخی استان برخورد می‌شود.

وی به همکاری و مشارکت مردم در حفاظت از آثار تاریخی استان اشاره و اظهار کرد: نقش مردم در حفاظت و حراست از آثار تاریخی خصوصاً در ایام ویژه بسیار برجسته و تاثیرگذار است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام بیان کرد: هرگونه حفاری و کاوش برای دستیابی به اشیای تاریخی ممنوع است و جرم محسوب می‌شود و فرد خاطی در صورت استفاده از فلزیاب به اشد مجازات مقرر در قانون محکوم خواهد شد.

شریفی در ادامه، آثار فرهنگی و تاریخی را شهود تمدن، سندهویت و افتخار ملی دانست و خواستار صیانت از آن توسط همه اقشار مختلف اجتماعی شد.

انتهای پیام/ی

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=15322

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.