1

مرز چیلات از همه ظرفیت‌های قانونی برای گشایش برخوردار است

  • کد خبر : 15148
  • 10 آذر 1401 - 19:56
مرز چیلات از همه ظرفیت‌های قانونی برای گشایش برخوردار است

به گزارش پایگاه خبری حادثه ایلام;شهریار حیدری رئیس کمیته مرزی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی از مرز چیلات گفت: هدف کمیسیون امنیت ملی بررسی امنیت پایدار و مسائل امنیتی و کارکرد نیرو‌های نظامی و امنیتی و اطلاعاتی در مرزهاست. وی افزود: نگاه ما به […]

به گزارش پایگاه خبری حادثه ایلام;شهریار حیدری رئیس کمیته مرزی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی از مرز چیلات گفت: هدف کمیسیون امنیت ملی بررسی امنیت پایدار و مسائل امنیتی و کارکرد نیرو‌های نظامی و امنیتی و اطلاعاتی در مرزهاست.

وی افزود: نگاه ما به امنیت پایدار است و در راستای تقویت امنیت پایدار بحث بازارچه‌ها و مرز‌ها مجاز مورد تاکید می‌باشد.

وی با اشاره به مرز چیلات و جلسات و پیگیری‌ها در خصوص این مرز در گذشته اظهار کرد: مرز چیلات از مرز‌هایی است که در آینده تحت عنوان مرز مجاز با کشور عراق بازگشایی می‌شود.

وی گفت: این مرز در منطقه‌ای استراتژیک قرار دارد و ۱۰۰ کیلومتر از مرز مهران و بیش از ۱۰۰ کیلومتر با مرز چزابه فاصله داشته و دارای شرایط لازم ایجاد مرز‌های جدید است و طرف عراقی هم از بازگشایی مرز چیلات استقبال کرده است و نماینده مردم منطقه نیز در ۲ سال پیگیری‌های زیادی برای تسریع در بازگشایی این مرز داشته است و امروز نیز اعضای کمیسیون امنیت ملی از آن بازدید کرده اند.

وی اظهار کرد: تلاش می‌شود با دعوت از دستگاه‌های مربوطه از جمله وزارت کشور، وزارت امور خارجه، مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و دیگر دستگاه‌های مرتبط مثل گمرک بازگشایی مرز و بازارچه چیلات تسریع شود.

وی گفت: با ایجاد این مرز امنیت پایدار در منطقه بیشتر و چرخه اقتصاد در سطح شهرستان و استان بسیار بهتر می‌چرخد و امیدوارم برای اربعین سال اینده از ظرفیت مرز چیلات استفاده شود.

 

انتهای پیام/خبرنگار سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=15148

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.