2

۲۰۳ بیمار دیالیزی در ایلام عضو انجمن حمایت از بیماران کلیوی هستند

  • کد خبر : 14726
  • 28 آبان 1401 - 17:12
۲۰۳ بیمار دیالیزی در ایلام عضو انجمن حمایت از بیماران کلیوی هستند

به گزارش پایگاه خبری حادثه ایلام; امروز محمدرضا کیخاونی سرپرست انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان ایلام در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: این انجمن در سال ۱۳۷۲ افتتاح شد و همه ساله خدمات بی شماری به بیماران کلیوی ارائه می‌دهند. وی افزود: در حال حاضر ۲۰۳ دیالیزی و ۱۵۶ بیمار پیوندی در […]

به گزارش پایگاه خبری حادثه ایلام; امروز محمدرضا کیخاونی سرپرست انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان ایلام در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: این انجمن در سال ۱۳۷۲ افتتاح شد و همه ساله خدمات بی شماری به بیماران کلیوی ارائه می‌دهند.

وی افزود: در حال حاضر ۲۰۳ دیالیزی و ۱۵۶ بیمار پیوندی در سطح استان تحت حمایت انجمن وجود دارد که این انجمن در تلاش است تا بتواند بیماران دیالیزی را از دیالیز خارج کند؛ این بیماران ماهیانه مبلغ ۲۰ میلیون تومان از طرف انجمن برای هزینه های درمان خود دریافت می کنند.

سرپرست انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان ایلام با اشاره به خدمات این انجمن اظهار کرد: از خدمات این انجمن میتوان به پرداخت ۳۰ درصد از فاکتور درمان شامل دارو، ویزیت، آزمایش و همچنین پرداخت بخش قابل توجهی از پرداخت کمک هزینه خرید کلیه به بیماران اشاره کرد.

کیخاونی گفت: درمانگاه الزهرا که برای این بیماران اختصاص داده شده در بخش رادیولوژی، دندانپزشکی، بخش اطفال، تزریقات، آزمایشگاه، دارو خانه با مهجز ترین دستگاه های روز دنیا فعال و در حال حاضر به بیماران تحت پوشش ارائه خدمات به صورت رایگان صورت می گیرد و برای ۴۰ نفر نیز اشتغال ایجاد کرده است.

وی در ادامه بیان کرد: این خدمات برای عموم مردم نیز صورت می‌گیرد که ۲۵ درصد کمتر از تعرفه آزاد محاسبه می‌شود.

کیخاونی ضمن اشاره به اینکه در سال اخیر بیش از ۱۰۰ میلیون تومان برای بخش دیالیزی بیمارستان مصطفی به منظور بهبود تجهیزات صورت گرفته تصریح کرد: در سال جاری نیز بالغ بر ۵ میلیارد ریال برای درمان هزینه بیماران تحت پوشش این انجمن هزینه شده است.

سرپرست انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان ایلام ضمن اشاره به خودکفا بودن این انجمن و همکاری خیرین و مردم عزیز استان بیان کرد: شهرستان های استان شامل دره شهر، مهران، سرابله، ایوان، دهلران، بدره، ابدانان و ایلام دارای بخش دیالیزی هستند.

وی افزود: بخش هلیلان در دستور کار قرار گرفته تا تجهیزات را در بخش دیالیزی این شهرستان تهیه کنیم‌.

کیخاونی در پایان ضمن اشاره به برگزاری مراسم های متعدد جهت معرفی بیماری کلیوی و همچنین مراحل درمان با توجه به هفته حمایت از بیماران کلیوی گفت: برنامه متعدد با حضور مقامات استان و مسئولان ذی‌ربط برگزار خواهد شد تا بتوانیم مشکلات بخش دیالیزی را حل و فصل کنیم.

وی ادامه داد: بیماری های زمینه ای نظیر فشارخون بالا، مصرف زیاد نمک، نارسایی های جسمانی، سبک زندگی غلط، بیماری های زمینه ای وراثتی و ژنتیکی در افزایش جمعیت بیماران کلیوی استان تاثیر بسزایی دارد.

 

انتهای خبر/خبرنگار امیر صفری

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=14726

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.