1

احساس امنیت از خود امنیت مهم تر است

  • کد خبر : 10574
  • 16 تیر 1401 - 10:09
احساس امنیت از خود امنیت مهم تر است

سعد حمیدی کیا -مدیر مسئول حادثه ایلام لازمه کار در حوزه افکارعمومی نیازمند شناخت افکارعمومی و تعیین عوامل موثر در دامنه و جهت گیری افکارعمومی در رابطه با امنیت اجتماعی است. بنابراین لازم است تا بسترسازی مناسبی در افکار عمومی در خصوص آحاد جامعه صورت پذیرد،زیرا آنها هستند که در ایجاد امنیت اجتماعی جامعه نقش […]

سعد حمیدی کیا -مدیر مسئول حادثه ایلام

لازمه کار در حوزه افکارعمومی نیازمند شناخت افکارعمومی و تعیین عوامل موثر در دامنه و جهت گیری افکارعمومی در رابطه با امنیت اجتماعی است.

بنابراین لازم است تا بسترسازی مناسبی در افکار عمومی در خصوص آحاد جامعه صورت پذیرد،زیرا آنها هستند که در ایجاد امنیت اجتماعی جامعه نقش بسزایی دارند.

به طور کلی افکارعمومی به مثابه محوری در تحلیل بعد نرم امنیت اجتماعی مطرح می باشد که توجهی دوچندان را می طلبد.

با این رویکرد افکارعمومی هم در نظر و هم در طراحی راهبرد امنیتی موثراست.

نیروی انتظامی به دلیل ماهیت کاری و ماموریتی خود از جمله سازمان های است که تلاش خود را معطوف به جلب مشارکت عمومی، تعامل با اصحاب رسانه و سازمان های مردم نهاد قرارداده تا با استفاده از این ظرفیت بتواند افکارعمومی را در تحقق اهداف سازمانی که ذاتاً نظم و امنیت عمومی هست همراه و همگام سازد و از همراهی افکارعمومی برای بسط و گسترش امنیت روانی جامعه بهره برد.

بخشی از این تلاش ها در حوزه های کاربردی و علمی پلیس همچون برآوردهای اجتماعی ، افکارسنجی یا مدیریت عملیات روانی و مشارکت اجتماعی و آموزش های همگانی و خدمات مشاوره ای در سطح کلانتری ها می توان اشاره کرد.

پلیس با نگاه جامعه محوری در طرح ها،همواره پیوست فرهنگی اجتماعی را مد نظر قرارداده و ضمن برخورد قاطعانه با جرایم خشن ، در بعد پیشگیری در زمینه های گوناگون اعم از فضای مجازی ، سرقت ، موادمخدر ، قاچاق کالا و رعایت قوانین رانندگی و… ارائه خدمات انتظامی از هیچ کوششی دریغ نمی ورزد.

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=10574

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.