4
فینال جام حذفی؛

پرسپولیس- استقلال؛ دوئل گل محمدی و ساپینتو برای کسب جام قهرمانی

  • کد خبر : 20236
  • 10 خرداد 1402 - 8:58
پرسپولیس- استقلال؛ دوئل گل محمدی و ساپینتو برای کسب جام قهرمانی
دیدار تیم های فوتبال پرسپولیس و استقلال در فینال جام حذفی امروز برگزار می شود.

به گزارش حادثه ایلام;صد و یکمین دربی پایتخت بین تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال در چارچوب مرحله فینال جام حذفی امروز  ساعت ۱۹:۴۵ در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. این  ۲ تیم در حالی به مصاف یکدیگر می‌روند که سرخپوشان به دنبال کسب سومین جام قهرمانی این فصل هستند و آبی پوشان هم می‌خواهند انتقام شکست قبلی را بگیرند و  با کسب قهرمانی در جام حذفی اعاده حیثیت کنند.

هر کدام از تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال می‌خواهند فصل خود را رویارویی به پایان برساند و اگر پرسپولیس بتواند برنده دربی ۱۰۱ شوند در آن صورت ۲ جام قهرمانی  را به دست آورده است، یکی جام حذفی و دیگری سوپرجام که براساس آئین نامه به تیمی که قهرمان لیگ برتر و جام حذفی شود، اهدا می‌شود.

تقابل بهترین خط حمله و مستحکم‌ترین خط دفاع را در دربی ۱۰۱ شاهد خواهیم بود جایی که آبی پوشان با ۵۲ گل زده زهردارترین خط حمله هستند و سرخپوشان هم با ۱۳ گل خورده در ۳۰ بازی لیگ بهترین خط دفاع را در اختیار دارند.

استقلالی‌ها امیدوارند با درخشش قائدی و محبی زوج خط حمله خود بتوانند برنده دربی ۱۰۱ باشند و از آن طرف هم پرسپولیسی‌ها هم بازیکنانی مانند مهدی ترابی، سروش رفیعی و وحید امیری را در اختیار دارند که می‌توانند هر لحظه نتیجه بازی را تغییر بدهند.

تقابل علیرضا بیرانوند و سید حسین حسینی دروازه بانان  ملی پوش پرسپولیس و استقلال هم می‌تواند باعث جذابیت دربی ۱۰۱ شود. اگر بازی در طول ۱۲۰ دقیقه برنده نداشته باشد و به ضبات پنالتی کشیده شود در آن صورت نقش این ۲ گلر در قهرمانی و کسب جام بیشتر هم خواهد شد.

این سومین و آخرین تقابل ۲ تیم در این فصل است. بازی رفت ۲ تیم با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید، اما پرسپولیسی‌ها با گل عیسی آل کثیر توانستند بازی برگشت را برنده شوند. آل کثیر یکی از  مهمترین گل‌های دوران ورزشی خود را در دربی ۱۰۰ زد و او می‌خواهد با گلزنی دوباره در دربی باعث خوشحالی هواداران سرخپوش شود.

سرخابی‌ها برای صعود به مرحله فینال جام حذفی ۴ برد به دست آوردند و سرخپوشان مسیری دشوارتر نسبت به رقیب دیرینه خود سپری کردند. تیم پرسپولیس بعد از آنکه در ضربات پنالتی از سد ون پارس اصفهان گذشت، در اصفهان توانست دست به کار بزرگی بزند و سپاهان را با نتیجه ۴ بر ۲ شکست داد و سپس در ورزشگاه آزادی مقابل گل گهر به برتری دست یافت و در مرحله نیمه نهایی  هم برابر تیم هوادار پیروز شد و به فینال این رقابت‌ها رسید. از آن طرف، تیم استقلال در اولین بازی خود برابر تیم تراکتور پیروز شد و بعد از آن در آزادی برابر تیم ملوان به برتری رسید. سپس در جم و در وقت‌های اضافه برابر تیم پارس جنوبی برنده شد و در مرحله نیمه نهایی با برد پرگل برابر تیم نساجی فینالیست این رقابت‌ها شد.

با توجه به اینکه تیم استقلال در کسب جام قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ناکام بوده است به همین علت برد در دربی ۱۰۱ برای آبی پوشان حائز اهمیت است، اما این موضوع دلیل نمی‌شود تا شاگردان گل محمدی از قبل بازنده باشند. اگر آبی پوشان برنده دربی ۱۰۱ شوند در آن صورت آن‌ها با ۸ قهرمانی همچنان پرافتخارترین تیم جام حذفی باقی خواهند ماند و  سرخپوشان در صورت برتری در این بازی تعداد قهرمانی‌های جام حذفی  را به عدد ۷ می‌رسانند.

سرخپوشان پایتخت برای این بازی محرومی ندارند اما پریرا به علت مصدومیت قادر به همراهی تیمش نیست. در آن طرف،استقلالی‌ها نیز در این بازی  نمی‌توانند از مهدی پور به علت محرومیت استفاده کنند و کوین یامگا و عارف غلامی هم به علت مصدومیت در اختیار ندارند.

داوری دربی هم در روز‌های گذشته حاشیه ساز بوده است، چرا که استقلالی‌ها از داوری دربی برگشت ناراضی بودند و معتقدند که پنالتی دقیقه ۵ بازی را به سود آن‌ها اعلام نشده است. آن‌ها خواستار حضور داور خارجی یا سوت زدن علیرضا فغانی در  فینال جام حذفی  شدند، اما کمیته داوران اعلام کرد که داور دربی ۱۰۱ ایرانی خواهد بود و اشکان خورشیدی برای قضاوت این بازی انتخاب شد. علاوه بر این، کمیته داوران هم ۲ داور پشت دروازه هم برای کمک به داور مسابقه گذاشته تا چهار چشمی اتفاقات محوطه جریمه را رصد کنند.

سرخابی‌ها در شرایطی به مصاف یکدیگر می‌روند که در ۱۰۰ بازی قبلی هر یک ۲۶ مرتبه برنده شده اند و ۴۸ دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسیده است. در ۵ دربی قبلی جام حذفی، استقلال ۳ بار و پرسپولیس ۲ بار برنده شده اند.

با وجود اینکه بیش از ۵۰ درصد از دربی‌های پایتخت با تساوی به پایان رسیده است، اما این بار تساوی به درد هیچ کدام نمی‌خورد و حتما بازی امروز  باید برنده داشته باشد.

جدال یحیی گل محمدی و ساپینتو هم در این بازی جذاب و دیدنی خواهد بود و یحیی در لیگ برتر فوتبال هیچ وقت به استقلال نباخته است و به نوعی دربی باز محسوب می‌شود، اما او در جام حذفی ۲ بار مقابل رقیب دیرینه اش شکست خورده است.

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=20236

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.