3
مدیرکل استاندارد ایلام خبر داد؛

صادرات بیش از ۲۵ هزار تن کالا از مرز مهران

  • کد خبر : 19933
  • 01 خرداد 1402 - 19:29
صادرات بیش از ۲۵ هزار تن کالا از مرز مهران
مدیرکل استاندارد ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۵ هزار و ۲۷۸ تن کالای استاندارد از طریق مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.

به گزارش حادثه ایلام;مهناز همتی با اشاره به اینکه در این مدت (ابتدای سال تا کنون) بیش از ۶۰۳ هزار و ۸۵ تن کالای استاندارد از مرز مهران وارد کشور شده است،اظهار کرد: بیشتر کالا‌های صادر شده تحت نظارت و کنترل کیفی این اداره کل در مدت یاد شده شامل سنگ‌های ساختمانی، سنگ آهن، کاشی، میلگرد، مواد شیمیایی و قطعات یدکی خودرو بوده است.

وی با بیان اینکه در این بازه زمانی برای سه فقره پرونده صادراتی و وارداتی مجوز (صادرات و واردات) صادر شده است،افزود: در سال گذشته نیز برای هزار و ۲۹۷ فقره پرونده صادراتی و وارداتی مجوز صادرات و واردات صادر شده است.

همتی با اشاره به میزان صادرات کالا‌های استاندارد از مرز مهران بیان کرد: در یک سال گذشته ۱۹۷ هزار و ۹۶۸ تن کالای استاندارد از طریق مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.

مدیرکل استاندارد ایلام یادآور شد: توجه به استاندارد یکی از ابزار‌های افزایش توان ظرفیت صادرات در مرز مهران بوده که باید تجار و بازرگانان و همچنین اداره کل استاندارد به این مهم عنایت داشته باشند.

همتی تاکید کرد: بر اساس ماده هفت قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، کنترل کیفیت کالا‌های صادراتی مشمول استاندارد اجباری به منظور فراهم کردن امکان رقابت با کالا‌های مشابه خارجی و حفظ بازار بین المللی و حمایت از تولید کنندگان داخلی و رونق گرفتن تولیدات داخلی است.

انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=19933

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.