5

پرسپولیس- استقلال؛ دوئل قهرمانی در دربی ۱۰۰

  • کد خبر : 19047
  • 02 اردیبهشت 1402 - 23:30
پرسپولیس- استقلال؛ دوئل قهرمانی در دربی ۱۰۰
مسابقات هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال تحت الشعاع دربی سرخابی‌ها روز یکشنبه شروع می‌شود.

به گزارش حادثه ایلام;بازی‌های هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال با انجام ۴ دیدار روز یکشنبه برگزار می‌شود و در یکی از حساس‌ترین بازی ها، تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس در صدمین دربی در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر می‌روند که نتیجه این بازی در سرنوشت قهرمانی موثر است.   مابقی بازی‌ها هم روز دوشنبه برگزار خواهد شد.

پرسپولیس- استقلال/ روز یکشنبه ساعت ۱۶

صدمین دربی پایتخت بین تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال در حالی روز یکشنبه در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود که نتیجه این دیدار در سرنوشت قهرمانی موثر است و به طور حتم ۲ تیم  دست از احتیاط برمی دارند و بازی هجومی ارائه می‌دهند تا با برد در این بازی در کورس قهرمانی با سپاهان بمانند.

دربی سرخابی‌ها به علت  تعمیرات در ورزشگاه آزادی  قرار است با ۱۵ هزار تماشاگر برگزار شود، اما اگر  شرایط مهیا بود این بازی می‌توانست رکورد تماشاگر را در این فصل از رقابت‌ها بشکند.

تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس در شرایطی به مصاف یکدیگر می‌روند که از لحاظ روحی و روانی و فنی در اوج آمادگی قرار دارند. آبی پوشان در دور برگشت لیگ ۱۰ برد به دست آوردند و فقط یک شکست مقابل سپاهان و یک تساوی برابر نساجی مازندران کسب کردند. اکنون آن‌ها با  ۵۵ امتیاز و به لطف تفاضل گل بهتر صدرنشین هستند و بالاتر از سپاهان قرار گرفته اند، اما در پایان فصل، جدول براساس بازی رودرو تنظیم خواهد شد که سپاهان شرایط بهتری نسبت به هر ۲ تیم استقلال و پرسپولیس دارد.   در آن طرف، سرخپوشان پایتخت هم با ۵۴ امتیاز در رده سوم جدول قرار گرفته اند.   هر ۲ تیم برای قهرمانی باید بازی دربی را پیروز شوند و منتظر لغزش سپاهان در ادامه لیگ باشند.

استقلال که با ۴۲ گل زده زهردارترین خط حمله لیگ را دارد، روی سرعت مهاجمان و وینگر‌های خود در دربی حساب ویژه‌ای باز خواهد کرد. جایی که مهدی قائدی ۹ گله، محمد محبی و حتی یامگا ۷ گله حضور دارند. سرعت محبی و قائدی می‌تواند برای خط دفاع پرسپولیس ویرانگر باشد. جنگ اصلی دربی ۱۰۰ هم در همین منطقه خواهد بود. جایی که پرسپولیس با ۱۳ گل خورده به همراه آلومینیوم اراک مستحکم‌ترین خط دفاع لیگ را دارد.

مهاجمان پرسپولیس شرایط متفاوتی دارند و گولیسانی، مدافع خارجی پرسپولیس بهترین گلزن تیمش است که البته اکثر گل هایش را از روی نقطه پنالتی زده است. با این حال سرخپوشان هم مهاجمانی مثل عبدی، دیاباته و محمد عمری دارند که ممکن است در این دربی پایشان به گلزنی باز شود. مهدی ترابی هم یکی دیگر از بازیکنان خط جلوی سرخپوشان است که مهارشان برای خط دفاع استقلال آسان نخواهد بود.

تیم پرسپولیس در دور برگشت ۶ برد به دست آورده و سه باخت این تیم مقابل سپاهان، هوادار و فولاد خوزستان باعث شد که در کورس قهرمانی عقب‌تر از استقلال و سپاهان باشد وگرنه قرمزپوشان ۴ امتیاز هم از این ۲ تیم بیشتر داشتند و صدرنشین بودند، اما پرسپولیس یکباره دچار افت شد. با این حال این تیم هم در حال حاضر با سه برد متوالی همراه استقلال و سپاهان از شانس‌های قهرمانی است.

سرخپوشان می‌دانند اگر در این مسابقه بازنده شوند دیگر عملا بخت زیادی برای قهرمانی نخواهند داشت. استقلال ۶ سال است که در لیگ برتر موفق به شکست پرسپولیس نشده؛ البته در جام حذفی ۲ بار پرسپولیس را در این مدت شکست داده است.

همچنین ۲ تیم هیچ بازیکن محرومی برای این بازی ندارند و همه نفرات خود  را در اختیار دارند.

جدال گل محمدی و ساپینتو در این بازی جذاب و دیدنی خواهد بود و باید دید کدامیک از این ۲ مربی می‌توانند برنده دربی صدم شوند؟

دربی رفت پرگل و جذاب شد و ۴ گل داشت، اما هیچ تیمی برنده نشد و با تساوی ۲ بر ۲ تیم‌ها زمین را ترک کردند، اما این مرتبه مساوی به درد هیچ کدام نمی‌خورد و فقط قهرمانی را به سپاهان تقدیم می‌کنند.

پیام حیدری  با کمک‌های محمدرضا منصوری و محمدرضا ابوالفضلی قضاوت دربی سرخابی‌ها را برعهده دارند.

تراکتور تبریز- پیکان تهران/ روز یکشنبه ساعت ۱۵:۳۰

تیم فوتبال تراکتور هفته گذشته برابر تیم ملوان به تساوی یک بر یک دست یافت و با ۴۳ امتیاز در جایگاه پنجم جدول رده بندی قرار دارد.

شاگردان خمز می‌خواهند با حمایت هواداران پرشور خود  ۳ امتیاز بازی خانگی برابر تیم پیکان را به دست آورند تا شانس خود را برای کسب سهمیه آسیایی افزایش بدهند.

در آن طرف، تیم پیکان هفته گذشته به تساوی بدون گل برابر تیم صنعت نفت آبادان دست یافت و با ۲۷ امتیاز در جایگاه یازدهم جدول رده بندی قرار دارد.

خودروسازان می‌خواهند تیم تراکتور را در خانه اش متوقف کنند، اما کار سختی جلوی هواداران پرشور تبریزی دارند.

بازی رفت ۲ تیم با نتیجه یک بر صفر به نفع تیم تراکتور به پایان رسید

هودار تهران – گل گهرسیرجان/ روز یکشنبه ساعت ۱۸:۳۰

تیم هوادار هفته گذشته شکست سنگین ۶ بر یک  برابر استقلال متحمل شد و با ۲۹ امتیاز در جایگاه دهم جدول رده بندی قرار گرفت.

بعد از باخت سنگین به استقلال شائبه تبانی از سوی بازیکنان هوادار مطرح شد، اما مسئولان این موضوع را رد کردند و گفتند تبانی رخ نداده است.

شاگردان هواداران می‌خواهند با برد بازی خانگی برابر تیم گل گهر شکست سنگین هفته گذشته را جبران کنند، اما با حریف قدرتمندی مواجه هستند.

در آن طرف، تیم گل گهر با سرمربی جدید خود یک برد، یک مساوی و یک باخت کسب کرده و  با ۴۴ امتیاز در رتبه چهارم جدول رده بندی قرار دارد.

شاگردان الهویی برای حفظ جایگاه چهارمی خود باید در بازی‌های باقیمانده پیروز شوند، زیرا در غیر این صورت احتمال اینکه تراکتور جایگزینش شود، کم نیست.

بازی رفت ۲ تیم با نتیجه ۲ بر یک به نفع تیم گل گهر به پایان رسید.

صنعت نفت آبادان – نساجی مازندران/ روز یکشنبه ساعت ۱۹

تیم صنعت نفت آبادان هفته گذشته با تساوی برابر تیم پیکان همچنان با ۱۷ امتیاز در انتهای جدول رده بندی قرار دارد و  این تیم آبادانی یکی از گزینه‌های اصلی سقوط به لیگ دسته یک است.

شاگردان ویسی برای بقا در لیگ برتر فوتبال باید امتیازات کامل ۴ بازی باقی مانده را بگیرند و منتظر لغزش تیم مس کرمان باشند تا به لیگ دسته یک سقوط نکنند.

عبدالله ویسی سرمربی خوزستانی جانشین سرمربی برزیلی ناکام شده تا شاید تیم صنعت نفت آبادان را نجات بدهد.   البته ویسی هم بسیار امیدوارانه از بقای تیمش در لیگ برتر صحبت می‌کند.

در آن طرف، تیم نساجی مازندران هفته گذشته با مربی جدید اسپانیایی خود برابر تیم آلومینیوم متوقف شد و با ۲۵ امتیاز در جایگاه دوازدهم جدول رده بندی قرار گرفت.

تیم نساجی در دور برگشت هنوز بردی به دست نیاورده است و با حضور هرناندز اسپانیایی نیز فقط نوار سه باخت متوالی قطع شد و اکنون این مربی باید توانایی هایش را نشان بدهد، چون نساجی هم روی کاغذ در خطر سقوط است!

نکته جالب این است که تیم نساجی  در لیگ برتر فوتبال هنوز نتوانسته تیم نفت را در چند سال اخیر شکست بدهد.

برنامه مسابقات هفته بیست و هفتم

دوشنبه ۴ اردیبهشت

آلومینیوم اراک – ذوب آهن اصفهان – ساعت ۱۶- ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک

مس رفسنجان -مس کرمان – ساعت ۱۶:۳۰- ورزشگاه شهدای مس رفسنجان

سپاهان اصفهان- ملوان بندرانزلی – ساعت ۱۸:۳۰- ورزشگاه نقش جهان اصفهان

فولاد خوزستان- نفت مسجدسلیمان – ساعت ۱۹:۳۰- ورزشگاه شهدای فولاد اهواز

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=19047

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.