4
کارشناس پیش‌بینی هواشناسی ایلام:

دمای هوا در ایلام ۱۰ تا ۱۲ درجه کاهش می‌یابد

  • کد خبر : 18397
  • 11 فروردین 1402 - 0:48
دمای هوا در ایلام ۱۰ تا ۱۲ درجه کاهش می‌یابد
کارشناس پیش‌بینی هواشناسی ایلام گفت: همزمان با فعالیت سامانه ناپایدار جوی با هسته سرد، دمای هوای استان بین ۱۰ تا ۱۲ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

به گزارش حادثه ایلام;احسان احمدی‌نژاد کارشناس پیش‌بینی هواشناسی ایلام اظهار کرد: همزمان با فعالیت سامانه ناپایدار جوی با هسته سرد، دمای هوای استان بین ۱۰ تا ۱۲ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.
وی مطرح کرد: این سیستم از روز جمعه تا صبح یکشنبه در استان فعال است و دمای هوای مناطق سردسیر را به بین ۲ تا ۳ درجه سانتیگراد زیر صفر می‌رساند.
وی افزود: بارش‌های این سیستم ضعیف و پراکنده و تا عصر جمعه فعالیت ریزشی آن به اتمام می‌رسد، ولی هسته سرد سامانه تا صبح یکشنبه فعال است و از پیش از ظهر روز یکشنبه به تدریج دمای هوا در استان افزایش می‌یابد.
وی ادامه داد: وزش باد شدید طی امروز و فردا از دیگر پیامد‌های جوی این سیستم است که احتمال نفوذ ریزگرد‌ها برای فردا وجود دارد.
وی اظهار کرد: گردشگران باتوجه به سرمای هوا و وزش باد شدید نسبت به استحکام سازه چادر‌های خود اطمینان داشته باشند و از اتراق در بستر یا حاشیه رودخانه‌ها و خشکه‌رود‌ها و رودخانه‌های فصلی اجتناب ورزند.
وی از گردشگران، دامداران و عموم مردم خواست باتوجه به خطر اصابت صاعقه از صعود به ارتفاعات خودداری کنند و خودرو‌ها هنگام تردد در محور‌های موصلاتی به علت لغزندگی جاده‌ها با احتیاط حرکت کنند.
وی به باغداران توصیه کرد: باتوجه به برودت هوا نسبت به سرمازدگی باغات و میوه‌های حساس به سرما مواظبت کنند و گلخانه داران و مرغداران هم دمای واحد تولیدی خود را متناسب با شرایط جوی تنظیم کنند.
وی در مورد بارش‌ها نیز گفت: بارش‌های این سیستم طی روز جمعه به صورت ضعیف و پراکنده خواهد بود و مقدار بارش‌ها در نیمه شرقی بیشتر از سایر نقاط است.
انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=18397

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.