3
امام جمعه ایلام:

ارتباط با همسایگان به انزوای هرچه بیشتر آمریکایی‌ها می‌انجامد

  • کد خبر : 18124
  • 26 اسفند 1401 - 16:01
ارتباط با همسایگان به انزوای هرچه بیشتر آمریکایی‌ها می‌انجامد
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت:در سایه سیاست‌های هوشمندانه نظام ارتباط با همسایگان توسعه یافته و بدون شک این رویکرد به انزوای هرچه بیشتر آمریکایی‌ها می‌انجامد.

به گزارش حادثه ایلام;حجت‌الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در خطبه‌های نماز جمعه شهر ایلام اظهار داشت: حرکت‌های جدیدی که کشورمان برای ارتباط با کشور‌های مختلف جهان آغاز کرده نویدبخش توسعه مناسبات اقتصادی و سیاسی و فرهنگی است.

وی افزود: این رویکرد پیام مهم و ارزشمندی برای جهانیان دارد که ایران اسلامی در جایگاه یک قدرت منطقه‌ای همواره در پی ارتباط برادرانه و دوستانه بویژه با همسایگان است.

وی بیان کرد: آمریکایی‌ها ده‌ها سال در منطقه نقش آفرینی کرده و در سایه سیاست‌های استکباری آن‌ها ملت‌های مظلوم خاورمیانه تحت ستم حکام دست نشانده آن‌ها بودند.

وی افزود: امروز، ولی در سایه سیاست‌های هوشمندانه نظام ارتباط با همسایگان توسعه یافته و بدون شک این رویکرد به انزوای هرچه بیشتر آمریکایی‌ها می‌انجامد.

وی با اشاره به توافق ایران و عربستان برای از سرگیری مناسبات گفت: این توافق پیام ارزشمندی برای ملت‌های منطقه دارد تا در سایه همکاری‌های کشور‌های دوست هرچه بیشتر دست تجاوزکار دنیای استکبار از منطقه خارج شود.

وی مطرح کرد: این توفیقات در سایه مقاومت در برابر توطئه‌های دشمنان علیه ملت ایران بدست آمده و باید تلاش کنیم این روحیه همچنان پایدار بماند.

وی همچنین به توطئه صورت گرفته برای شیوع مسمومیت در مدارس پرداخت و اظهار داشت: رسانه‌های غربی تلاش کردند این حرکت غیرانسانی را به مسوولان نظام نسبت دهند، ولی خداوند این مکر آن‌ها را به خودشان بازگرداند.

وی گفت: ملت ایران در دوران دفاع مقدس نیز با وجود آنکه دشمن بعثی از سلاح شیمیایی علیه رزمندگان اسلام استفاده کرد، حاضر به مقابله به مثل نشد و اکنون چطور ممکن است این اقدام خبیثانه را علیه فرزندان خود مرتکب شود.

وی همچنین به تقارن ایام سال نو با آغاز ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: مردم در کنار خانه تکانی منازل از گرد و غبار تلاش کنند به غباروبی دل‌ها از کینه و حسد، هوا و هوس و خودخواهی و تکبر نیز پرداخته و با این روحیه به استقبال سال جدید بروند.

وی گفت: تلاش کنیم در ایام ماه مبارک رمضان حداقل یک هزار مجلس قرائت قرآن کریم در منازل برای بسط این فرهنگ الهی داشته باشیم.

وی همچنین بر پاسداشت سنه حسنه دید و بازدید و احوال پرسی از اقوام بویژه نیازمندان در آستانه سال نو و تقویت هرچه بیشتر آن تاکید کرد.

انتهای پیام/خبرنگار: سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=18124

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.