2
رییس کل دادگستری ایلام:

همکاری ۶۸۲ صلح‌یار با دادگستری ایلام

  • کد خبر : 18016
  • 23 اسفند 1401 - 11:09
همکاری ۶۸۲ صلح‌یار با دادگستری ایلام
رییس کل دادگستری ایلام گفت: ۶۸۲ نفر از صلح یاران در شهرستان‌های مختلف استان با مجموعه دادگستری همکاری می‌کنند.

به گزارش حادثه ایلام;عمران علی محمدی رییس کل دادگستری ایلام اظهار داشت: دادگستری ایلام به پشتوانه و حمایت‌های هیات‌های صلح و سازش و جامعه صلح یاران توانسته است گام‌های بلندی را در جهت بسط و گسترش فرهنگ حل اختلاف در اختلافات بین افراد بردارد.

وی افزود: شورا‌های حل اختلاف و هیات‌های صلح و سازش بالاترین پتانسیل برای برقراری آرامش در جامعه محسوب می‌شوند که هرچه بتوانیم از این ظرفیت استفاده بیشتری داشته باشیم، ورودی پرونده‌ها به محاکم قضایی کاهش خواهد یافت.

وی بیان کرد: افرادی که زمینه صلح و سازش و ترک خصومت را بین مردم فراهم می‌آورند بدون شک جایگاه و منزلت والایی نزد خداوند متعال داشته و خوشبختانه از این منظر در استان ایلام بزرگان اقوام، معتمدان و ریش سفیدان حضور فعالی دارند.

وی افزود: هم اکنون ۲۳۳ هیات صلح و سازش در شهرستان‌های مختلف ایلام تشکیل شده و ۶۸۲ صلح یار نیز با دادگستری ایلام همکاری می‌کنند.

وی اظهار کرد: امروزه گذشت، عفو، بخشش و مقوله صبر یک نیاز اساسی با توجه به شرایط اجتماعی بشمار می‌رود و هرچه بتوانیم در این زمینه توفیقات بیشتری کسب کنیم، اختلافات کاهش و در نتیجه بزهکاری‌ها نیز کمتر خواهد شد.

وی گفت: هیات‌های صلح استان سال گذشته موفق شدند در پرونده‌های قصاص با تلاش مستمر زمینه رضایت ۱۱ نفر از اولیای دم را فراهم و حیات دوباره را به تعدادی از کسانیکه حکم آن‌ها در آستانه اجرا قرار داشت، فراهم آورند.

وی اظهار داشت: استان ایلام سال گذشته رتبه نخست کشور را در خصوص موفقیت شورا‌های حل اختلاف در رسیدگی به پرونده‌ها کسب کرده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=18016

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.