3
معاون امور مجلس ریاست جمهوری؛

صدور یک میلیارد دلار محصول دانش بنیان ایران به بازار‌های بین المللی

  • کد خبر : 17750
  • 12 اسفند 1401 - 20:29
صدور یک میلیارد دلار محصول دانش بنیان ایران به بازار‌های بین المللی
سیدمحمد حسینی گفت: یک میلیارد دلار انواع محصولات حاصل از فعالیت شرکت‌های دانش بنیان امسال به بازار‌های بین المللی صادر شده است.

به گزارش حادثه ایلام;سیدمحمد حسینی، معاون امور مجلس ریاست جمهوری امروز در جلسه با روسای دانشگاه‌ها و اعضای کانون دانشگاهیان استان ایلام اظهار کرد: بر اساس سند تحول دولت که آماده شده، ۳۹ مساله مهم تدوین و در برنامه هفتم توسعه که تا پایان سال به مجلس داده می‌شود نیز ۱۲ مساله مطرح و ۱۵ موضوع اولویت دار گنجانده شده است.

وی افزود: ایران در دولت سیزدهم با کشور‌های همسایه، روسیه چین، هند و آمریکای جنوبی ارتباطی موثر دارد و سفر اخیر رییس جمهور به چین و ورود ایران به اتحادیه شانگ‌های دستاورد‌های زیادی برای کشور به دنبال داشته است، به گونه‌ای که برخی کشور‌ها تمایل خود را برای سرمایه گذاری در ایران ابراز کرده اند و در این راستا قدم‌هایی برداشته شده است.

معاون امور مجلس رئیس جمهور تاکید کرد: جبهه استکبار و برخی کشور‌های منطقه برای به حاشیه راندن دستاورد‌های داخلی و خارجی ایران به طور مکرر در حال شیطنت بر ضد انقلاب اسلامی هستند و با تبلیغات گسترده خود سعی کرده‌اند مردم را از دستاورد‌های نظام دور سازند.

وی ادامه داد: تمام شیطنت دشمنان برای جلوگیری از پیشرفت داخلی و خارجی ایران است و در مساله مسمومیت‌های زنجیره‌ای دانش آموزان دختر، هدف عوامل این شیطنت و رسانه‌ها و کارشناسان معاند، معرفی چهره‌ای طالبانی از ایران در خصوص محالفت دولت سیزدهم در تحصیل دختران است در حالی که بخشی از بدنه مدیریتی دولت به بانوان اختصاص یافته است.

وی دشمن در کینه ورزی و سنگ اندازی بر علیه ایران اسلامی در حوزه‌های مختلف فعال است، تاکید کرد: دولت سیزدهم و نظام مقدس جمهوری اسلامی برای مقابله با جبهه استکبار باید آرایش و تاکتیک جنگی نرم، ترکیبی، شناختی و اقتصادی اتخاذ شود.

معاون پارلمانی رییس جمهور افزود: از وزارتخانه هایی، چون نفت و صمت خواسته شده است که ۲ درصد از اعتبارات خود را به مسائل فرهنگی و پیوست‌های رسانه‌ای اختصاص و دانشگاه‌ها و اساتید راهکار‌ها و برنامه‌های مدون در حوزه فرهنگی و رسانه‌ای ارائه دهند.

حسینی گفت: هدف دولت ایجاد تحول در همه زمینه‌ها است که راه اندازی مجدد و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام یا راکد که باعث اشتغال زایی، درآمدزایی و ارزآوری کشور می‌شود و افزون بر سه هزار واحد راکد یا نیمه راکد شناسایی شده و گشایش این پروژه‌ها از اولویت‌های دولت بوده است.

حسینی تاکید کرد: در کنار رسیدگی به معیشت مردم، ایجاد زیرساخت‌های خدماتی و عمرانی از جمله آبرسانی و احداث و راه اندازی نیروگاه‌ها نیز از اولویت‌های مهم دولت است.

معاون پارلمانی رییس جمهور در خصوص تورم، بازار ماشین و ارز نیز توضیح داد: با وجود پیگیری‌های دولت، اما برخی دلالان و واسطه‌ها دنبال سودجویی هستند و دشمن نیز برای ایجاد التهاب بیشتر بیکار ننشسته اند.

وی خاطرنشان کرد: باید خدمات و دستاورد‌های نظام و دولت به مردم معرفی شود و ایجاد اعتماد و دلگرمی فعالیت دولت در کشور موجب تقویت پایگاه جمهوری و افزایش سرمایه اجتماعی کشور می‌شود و دشمن با هجمه‌های سنگین خود این دستاورد‌ها را نمی‌تابد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=17750

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.