2
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام خبر داد

برنامه ریزی برای کاشت ۷۲ میلیون اصله نهال در استان ایلام

  • کد خبر : 17168
  • 04 اسفند 1401 - 11:51
برنامه ریزی برای کاشت ۷۲ میلیون اصله نهال در استان ایلام
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام از برنامه ریزی برای کاشت ۷۲ میلیون اصله نهال در شهرستان‌های مختلف استان طی چهار سال خبر داد.

به گزارش حادثه ایلام; سعید هژبری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام در نشست هماهنگی طرح نهضت ملی کاشت یک میلیارد نهال در کل کشور و کاشت سالانه ۱۸ میلیون نهال در استان، گفت: سهم هر شهرستان استان از کاشت ۷۲ میلیون نهال طی ۴ سال براساس شاخص‌های جمعیتی و مساحت هر شهرستان مشخص و مقرر شده که طی هر سال ۱۸ میلیون نهال و از سال ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۶ در مجموع ۷۲ میلیون نهال در استان کاشت شود.

وی بیان کرد: کمیته‌ای متناظر همین کمیته به ریاست فرمانداران در شهرستان تشکیل و فرمانداران ریاست این کمیته و رییس منابع طبیعی و آبخیزداری هر شهرستان دبیر این کمیته هستند.

وی خواستار حضور فعال و مشارکت همه جانبه مردم در طرح کاشت ۱۸ میلیون نهال سالانه در استان شد و افزود: مشارکت مردم در طرح نهضت کاشت ۷۲ میلیون اصله نهال در استان تقویت می‌شود و کاشت تمامی نهال‌ها در روستا‌ها با همیاری و مشارکت دهیاران است.

وی با تاکید بر حفاظت از نهال‌ها در استان پس از کاشت، گفت: قبل از کاشت هر نوع نهال، باید از کیفیت نوع خاک محل نگهداری و محل تامین آب اطمینان حاصل شود.

وی با تاکید بر استفاده از تمامی ظرفیت دستگاه‌های اجرایی استان و مردم و سمن‌های مردمی برای کاشت ۷۲ میلیون نهال در استان طی ۴ سال، افزود: نهال کاری و درختکاری اولویت نخست برنامه‌های استان باشد.

وی با بیان اینکه کاشت نهال بصورت فراگیر در استان مشارکت دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم نهاد را می‌طلبد، مطرح کرد: همه ما نسبت به موضوع جنگل‌کاری و نهال کاری مسئول هستیم.

وی بیان کرد: فرهنگ‌سازی در خصوص کاشت نهال با استفاده از فضای مجازی و صدا و سیما در دستور کار گیرد و از کسانیکه در حوزه منابع طبیعی بصورت داوطلبانه وارد عمل شوند، تقدیر شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=17168

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.