3
رئیس پلیس فتا استان ایلام خبر داد

روش جدید خالی کردن حساب‌های بانکی شهروندان

  • کد خبر : 17013
  • 02 اسفند 1401 - 18:41
روش جدید خالی کردن حساب‌های بانکی شهروندان
رئیس پلیس فتا استان ایلام از روش جدید دسترسی غیر مجاز به تلفن همراه شهروندان ایلامی و خالی کردن حساب آن‌ها خبر داد.

به گزارش حادثه ایلام;سرهنگ علی‌رضا یعقوبی رئیس پلیس فتا استان ایلام اظهار داشت: اخیرا طی مراجعات شهروندان استان به پلیس فتا مشخص شد مجرمان سایبری با ترفند درج آگهی تحت عنوان استخدام ادمین برای بازی‌های آنلاین از شهروندان استان کلاهبرداری می‌کنند و متاسفانه برخی شهروندان با این روش فریب خورده‌اند.

وی افزود: در تحقیقات پلیسی مشخص شد پس از مشاهده آگهی موصوف برخی از شهروندان با صاحب آگهی تماس گرفته و در ادامه فرد کلاهبردار به بهانه نصب اپلیکیشن مدیریت آنلاین بازی اقدام به ارسال بدافزار بر روی گوشی شهروند ایلامی نموده که موجب دسترسی کامل به تلفن همراه و خالی شدن حساب بانکی و ارسال پیامک جعلی به مخاطبین فرد قربانی شده است.

وی ادامه داد: این افراد کلاهبردار به این شیوه بسنده نکرده و حتی در اقدام بعدی با ارسال لینک سایت‌های ارز دیجیتال به شهروندان ایلامی از آنان خواسته‌اند تا با مراجعه به سایت ثبت نام کرده و اطلاعات بانکی و هویتی خود را ثبت کنند که متاسفانه علاوه بر اینکه حساب شهروندان را خالی کرده‌اند از اطلاعات هویتی افراد سوءاستفاده شده است.

وی بیان کرد: شهروندان گرامی تحت هیچ شرایطی اطلاعات حساب بانکی و هویتی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و جهت گزارش موارد مجرمانه و یا دریافت مشاوره درخصوص مسائل اینترنتی می‌توانند از طریق تماس با ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان پلیس فتا در تماس باشند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=17013

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.