3
به بهانه مبعث پیامبر؛

بعثت رسول اکرم (ص) یک رخداد جهانی است و صرفا مختص مسلمانان نیست

  • کد خبر : 16943
  • 29 بهمن 1401 - 13:59
بعثت رسول اکرم (ص) یک رخداد جهانی است و صرفا مختص مسلمانان نیست
راهی که پیامبر عظيم الشأن اسلام (ص)  برگزید راه آسانی نبود، چرا که ظلم و ستم همچنان گریبانگیر عالم است.

مریم بالوی فیلی:

دین مبین اسلام همیشه به موضوع مودت و برادری و دوستی تاکید داشته است و با بعثت پیامبر که سرآغاز دین اسلام است در بین تمام دنیا گسترش پیدا کرد.
پیامبر اکرم ـ صلى الله علیه و آله و سلم ـ در سن چهل سالگى به رسالت مبعوث شده اند و این مقدمه ی برچیده‌شدن بت‌پرستی از حجاز بود و می توان گفت هدف اصلى از بعثت انبیا تبلیغ یک دین بوده و آن هم دین اسلام است.
رسول اکرم (ص) همیشه با مردم مهربان بود و با دوست و دشمن از درِ محبت و ایثار وارد می شدند و همگان را از تفرقه و دوری از هم بر حذر می داشتند  به طوریکه حضرت حتی با دشمنان دیرینه خود، از جمله مشرکان قریش، از سر گذشت برخورد کرد و در مقابل چشم های نگران مشرکان قریش فرمودند: «اذهبوا فانتم الطلقاء» بروید که همه شما آزادید.
راهی که پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص)  برگزید راه آسانی نبود، چرا که ظلم و ستم همچنان گریبانگیر عالم است، در دنیایی هستیم که قرآن را می سوزانند و اخلاق را زیرپا له می کنند در حالیکه پیامبر اکرم بهترین الگوی اخلاق برای بشریت است.
بعثت پیامبر بزرگ ترین حادثه دنیا است و آن را می توان یک روش زندگی جامع و کامل معرفی کرد و چراغ راهی برای همه مردم دنیا دانست که راهی جز مودت و برادری برای همه عالم کارساز نیست و همه
ادیان در اصول مانند مبدا و معاد و نبوت اشتراک دارند و مهم ترین اشتراک مسلمانان مبعث رسول اکرم (ص) است که به جرئت می توان گفت تنها رخداد اسلامی است که برای تمامی مردم جهان است و صرفا مختص مسلمانان نیست.
مبعث را می توان پادزهری نامید که بشر را از ناعدالتی و نابرابری دور می سازد و اگر انسان این زمانه بعثت پیامبر را درک کند محال است ظلم و ستم به مسلمانان و حتی تمام انسان های آزاده دنیا را ببیند و سکوت کند.
بعثت پیامبر در برگیرنده همه چیز برای همه زمانی است.
رهبر انقلاب اسلامی در بیانات خود در عید سعید مبعث در ۲۳ مهر ۱۳۸۰ افزودند: خدای متعال خطاب به پیغمبر می‌فرماید: «و ما أرسلناک الا رحمه للعالمین»؛ یعنی همه‌ی چیزهایی که بشر – در همه‌ی زمان‌ها، در همه‌ی شرایط و در هر نقطه‌ی عالم – به آن نیاز دارد، در این بعثت گنجانده شده است؛ » یعنی علم و معرفت، حکمت و رحمت، عدل و برادری و برابری؛ چیزهای اساسی‌ای که جریان زندگی سالم انسان به اینها وابسته است. حتی با این‌که در اسلام، جهاد مقرر شده است، و جهاد یعنی مبارزه با زورگویی و تجاوز -البته بعضی کسان به‌طور بدخواهانه، اسلام را به خاطر حکم جهاد، دین شمشیر معرفی کردند- اما همین اسلام می‌فرماید: «و إن جنحوا للسلم فاجنح لها و توکل علی الله»؛ یعنی باز آنجایی که شرایط اقتضا میکند، صلح را بر جنگ ترجیح میدهد.
در پایان باید درود بفرستیم به پیامبر صلی الله علیه و آله ، خدیجه سلام الله علیها و علی علیه‌السلام  که این سه نفر، در آغاز انقلاب نبوی با جان و مال و هستی خویش، اسلام را پرورانده و فراگیر نمودند.
و وظیفه اصلی ما نیز تبعیت بی چون چرا از رهبر انقلاب اسلامی است که در دنیای پر از آشوب و ظلم و ستم امروز، با جانفشانی سربازان گمنام و نیروهای انتظامی و بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شهدا، نیروهای مدافع سلامت و .. که امنیت را برای سرزمین ما برقرار کرده و  فرجام ما را نیکو می کنند و با درایت و اندیشمندی ایشان سرنوشت ما را با صاحب بر حقش یعنی امام زمان(عج) گره می زنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=16943

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.