5

تلفات زلزله ترکیه و سوریه از ۱۹ هزار کشته گذشت

  • کد خبر : 16726
  • 20 بهمن 1401 - 20:54
تلفات زلزله ترکیه و سوریه از ۱۹ هزار کشته گذشت
آمارهای رسمی نشان می‌دهند شمار قربانیان زمین‌لرزه مرگبار در ترکیه و سوریه از مرز ۱۹ هزار نفر گذشته است.

به گزارش حادثه ایلام;رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه امروز پنجشنبه (۲۰ بهمن/۹ فوریه) گفت شمار افرادی که بر اثر زمین‌لرزه جانشان را از دست داده‌اند. در سوریه دست‌کم ۳۳۱۷ نفر جان باخته‌اند.

شبکه خبری الجزیره پیشتر گزارش داد با آنکه امدادگران سرسختانه مشغول تلاش برای نجات دادن قربانیان از زیر آوار ساختمان‌های ویران‌شده‌اند شانس زنده ماندن انسان‌ها با گذشت زمان به سرعت رو به افول است.

در «قهرمان‌مرعش»، شهری در ترکیه که نزدیک به کانون زلزله بوده و متحمل بیشترین خسارات شده، مرگ چهره فاتحانه‌تری در جدال با زندگی به خود گرفته و امدادگران در حال تلاش بی‌امان برای بیرون کشیدن شهروندان از زیر خروارها خاک هستند.

یکی از خبرنگاران الجزیره در گزارشی از مقابل یک هتل در این شهر روز پنجشنبه گفت حدود ۶۰ نفر زیر آوار این ساختمان هستند. او گفت: «متاسفانه از دیشب تا حالا هیچ‌کس زنده از زیر آوار بیرون نیامده است.»

وی اضافه کرد: «اما برخی از اجساد، در حالی که کاملاً سوخته‌اند از زیر خاک درآورده شدند. گویا آتش‌سوزی‌ای در اینجا اتفاق افتاده که منشأ آن مشخص نیست، اما همین کار تیم‌های امدادی را دشوارتر می‌کند.»

نزدیک به ۱۰۰۰ ساختمان در این شهر که در جنوب ترکیه واقع شده در اثر این زمین‌لرزه ویرانگر فروریخته‌اند و جان باختن بیش از ۶۰۰ نفر در اینجا که اکنون به شهر ارواح می‌ماند تأیید شده است.

خبرنگار الجزیره می‌گوید با آنکه هوا در قهرمان‌مرعش به ویژه با فرا رسیدن شب به شدت سرد است افراد زیادی اطراف آوارهای این هتل جمع‌شده‌اند و منتظر خبری از عزیزانشان هستند.

 رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه روز چهارشنبه در بحبوحه انتقادها از دولت او به دلیل کندی ورود تیم‌های امدادی وارد شهر قهرمان‌مرعش شد. او در آنجا به وجود کمبودهایی در پاسخ به این بحران اذعان کرد.

اردوغان گفت: «البته کمبودهایی وجود دارد. شرایطی که وجود دارد مشخص است. امکان ندارد برای فاجعه‌ای مانند این آماده بود.» او اضافه کرد که هدف دولتش این است که ظرف یک سال مناطق آسیب‌دیده را بازسازی کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=16726

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.