3

دوبلور رابین هود درگذشت

  • کد خبر : 16370
  • 30 دی 1401 - 10:36
دوبلور رابین هود درگذشت
شهروز ملک آرایی، صداپیشه پیشکسوت کشور پس از تحمل بیماری در ۸۱ سالگی درگذشت.

به گزارش حادثه ایلام;شهروز مُلک‌آرایی دوبلور پیشکسوت کشورمان ۲۰ آذر ۱۳۲۰ در ملایر دیده به جهان گشود و ساعاتی قبل در ۲۹ دی ۱۴۰۱ دارفانی را وداع گفت.

ملک‌آرایی در خانواده‌ای مذهبی که نمایندگی علمای قم در ملایر را به عهده داشت به دنیا آمد و در سال ۱۳۳۳ یعنی در سن ۱۳ سالگی به پیشنهاد یکی از دوستان خانوادگی اش به تهران آمد.

وی دوران ابتدایی و راهنمایی تحصیل خود را در مدرسۀ وحید در خیابان شوش تهران به تحصیل پرداخته است. ملک‌آرایی پس از ورود به تهران به اسماعیل مهرتاش جهت حضور در فعالیت‌های فرهنگی و هنری جامعۀ تئاتر باربد معرفی شد. در آنجا ابتدا رشته آواز و سپس بازیگری تئاتر را در پیش گرفت.

ملک آرایی دوبلور شخصیت پدر اوشین در سریال «سالهای دور از خانه» با مدیریت دوبلاژ ژاله علو بود. همکاری با سریال «قصه های جزیره» در نقش آقای پتیبون با مدیریت دوبلاژ رفعت هاشم پور و افسانه جومونگ و امپراطور دریا از دیگر کارهای ماندگار این دوبلور برجسته کشورمان است.

شهروز ملک آرایی همچنین در دوبله کارتون های نوستالژیک بسیاری همکاری داشته است. او صداپیشه «آقای ووپی» در ماجراهای تنسی تاکسیدو و چاملی بود. در کارتون «رابین هود» به جای جان کوچولو حرف زد. «ببر آهنگر» دهکده حیوانات هم با صدای ملک آرایی برای کودکان ایرانی جان گرفت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=16370

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.