3
معاون آموزشی دانشگاه ایلام بیان کرد؛

شرکت ۱۲ هزار و ۵۱۶ نفر داوطلب ایلامی در کنکور سراسری

  • کد خبر : 16339
  • 29 دی 1401 - 9:39
شرکت ۱۲ هزار و ۵۱۶ نفر داوطلب ایلامی در کنکور سراسری
معاون آموزشی دانشگاه ایلام گفت: ۱۲ هزار و ۵۱۶ نفر داوطلب در پنج رشته تحصیلی در نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ شرکت می‌کنند.

به گزارش حادثه ایلام;کریم کوخایی زاده، نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش در استان و معاون آموزشی دانشگاه ایلام گفت: در نوبت اول کنکور هفت هزار و ۵۳۹ داوطلب خانم و چهار هزار و ۹۷۷ داوطلب مرد در ۲۸ حوزه امتحانی نقاط مختلف استان آزمون می‌دهند.

وی افزود: مهمترین حوزه امتحانی متعلق به دانشگاه ایلام با چهار هزار و ۱۵۳ نفر است که از این تعداد ۲ هزار ۲۸۴ نفر داوطلب خانم و یک هزار و ۸۶۹ نفر داوطلب آقا هستند.

معاون دانشگاه ایلام ادامه داد: داوطلبان رشته تجربی صبح و متقاضیان زبان‌های خارجی عصر روز پنجشنبه و داوطلبان رشته‌های علوم انسانی و ریاضی – فنی صبح و داوطلبان رشته هنر عصر روز جمعه آزمون می‌دهند.

کوخایی زاده یادآور شد: بیشترین شرکت کننده متعلق به رشته علوم تجربی با هفت هزار و ۲۹۹ نفر داوطلب و کمترین متقاضی هم مربوط به رشته هنر با ۱۴۰ نفر داوطلب است.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: تمام تمهیدات لازم از سوی مسوولان استان اعم از استانداری، فرمانداری ها، اورژانس، عوامل اجرایی و امکانات حوزه‌های امتحانی فراهم شده و ساحتمان‌های محل حوزه امتحانی در قرنطینه کامل هستند.

وی در خصوص چگونگی برگزاری کنکور امسال هم توضیح داد: داوطلبان در ۲ نوبت دی ماه امسال و تیرماه سال آینده دروس تخصصی رشته‌های خود را آزمون می‌دهند و بهترین نمره کسب شده برای داوطلب در این ۲ مرحله لحاظ می‌شود.

کوخایی زاده ادامه داد: در خصوص دروس عمومی هم ۴۰ درصد نمره کسب شده معدل کتبی داوطلب در پایه دوازدهم دبیرستان برای وی در نظر گرفته می‌شود و از داوطلب طی این ۲ مرحله دیگر آزمون دروس عمومی گرفته نمی‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه ایلام در مورد قطعی اینترنت هم گفت: فقط اینترنت حوزه‌های امتحانی و فضای پیرامون حوزه‌ها قطع می‌شود و قطعی اینترنت برای دیگر مناطق دور از حوزه‌ها رخ نخواهد داد.

وی با بیان اینکه نتیجه آزمون مرحله اول اسنفدماه اعلام می‌شود، از تمام داوطلبان خواست در زمان مقرر در محل حوزه امتحانی خود حاضر شوند و تنها وسایل مجاز تعیین شده را برای سرجلسه امتحان به همراه داشته باشند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=16339

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.