2

مسائل ژنتیکی، عمده‌ترین علت معلولیت در استان ایلام

  • کد خبر : 15202
  • 12 آذر 1401 - 18:26
مسائل ژنتیکی، عمده‌ترین علت معلولیت در استان ایلام

به گزارش پایگاه خبری حادثه ایلام;حسین نورعلیوند، مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: بعد از معلولیت جسمی، حرکتی معلولیت‌های ذهنی، بینایی، شنوایی، روانی و صوت و گفتار به ترتیب بیشترین نوع معلولیت در استان است. نورعلیوند اظهار کرد: از مجموع حدود ۱۷هزار معلول این استان بیشترین تعداد مربوط به مردان است و معلولیت جسمی، حرکتی با فروانی […]

به گزارش پایگاه خبری حادثه ایلام;حسین نورعلیوند، مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: بعد از معلولیت جسمی، حرکتی معلولیت‌های ذهنی، بینایی، شنوایی، روانی و صوت و گفتار به ترتیب بیشترین نوع معلولیت در استان است.

نورعلیوند اظهار کرد: از مجموع حدود ۱۷هزار معلول این استان بیشترین تعداد مربوط به مردان است و معلولیت جسمی، حرکتی با فروانی بیش از ۳۰۰۰ نفر عمده‌ترین نوع معلولیت را تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه بعد از جسمی، حرکتی معلولیت‌های ذهنی، بینایی، شنوایی، روانی و صوت و گفتار به ترتیب بیشترین نوع معلولیت در استان است، تصریح کرد: بعد از شهرستان ایلام شهرستان‌های دره‌شهر، دهلران، چرداول، آبدانان، ایوان، بدره، مهران، ملکشاهی، سیروان و هلیلان به ترتیب بیشترین تعداد معلولان را دارند.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام ادامه داد: افراد دارای معلولیت از طریق مراجعه به بهزیستی و تایید در کمیسیون معلولیت و یا شناسایی از طریق اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه در مناطق روستایی و شهری استان شناسایی شده‌اند.

نورعلیوند مسائل ژنتیکی را عمده‌ترین علت معلولیت در این استان برشمرد و گفت: معلولان این استان در زمینه‌های مختلف درمانی، توانبخشی، تحصیلی، معیشت، ازدواج و … زیر پوشش خدمات مستمر و غیرمستمر بهزیستی قرار دارند.

وی با اشاره به فعالیت ۶ مرکز شبانه‌روزی نگهداری افراد دارای معلولیت در استان گفت: ۳۳۲نفر از مجموع معلولان استان در این مراکز نگهداری می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام تاکید کرد: خوشبختانه به علت بافت سنتی حاکم در این استان عمده افراد دارای معلولیت در نزد خانواده‌ها نگهداری شده و این اداره کل از طریق پرداخت حق پرستاری به خانواده‌ها از این مددجویان حمایت مالی می‌کند.

نورعلیوند از فعالیت ۹ مرکز حرفه آموزی افراد دارای معلولیت و دو کارگاه تولیدی، حمایتی در استان ایلام خبر داد و گفت: در این مراکز نیز آموزش‌های مختلف صنایع دستی به افراد دارای معلولیت ارائه که در این مراکز ۳۲۵نفر در حال کسب مهارت هستند.

 

انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=15202

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.