3

کاهش ۳.۴ درصدی نرخ ولادت در استان ایلام

  • کد خبر : 14949
  • 04 آذر 1401 - 3:26
کاهش ۳.۴ درصدی نرخ ولادت در استان ایلام

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری حادثه ایلام;علی نیکونهاد، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: استان ایلام از جمله استان‌هایی است که با دارا بودن جمعیت ۲.۱ درصدی جمعیت سالمندی، در آستانه پیر شدن جمعیت قرار دارد. وی عنوان کرد: میزان ولادت در استان در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ تعداد ۳ هزار و ۸۷۲ […]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری حادثه ایلام;علی نیکونهاد، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: استان ایلام از جمله استان‌هایی است که با دارا بودن جمعیت ۲.۱ درصدی جمعیت سالمندی، در آستانه پیر شدن جمعیت قرار دارد.

وی عنوان کرد: میزان ولادت در استان در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ تعداد ۳ هزار و ۸۷۲ مورد و در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ تعداد ۳ هزار و ۷۰۵ مورد بوده که شاهد کاهش ۳.۴ درصدی نرخ ولادت در استان هستیم.

وی با اشاره به اینکه از دیدگاه جامعه شناسان استان ایلام در سیاهچاله جمعیتی قرارگرفته ابراز داشت: زمانی می‌توان از این سیاهچاله گریخت که نرخ جانشینی در بین مادران رقم ۲.۱ فرزند باشد.

نیکونهاد بیان کرد : راستای توجه ویژه به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و اهمیت آن، نیاز است که همه آحاد جامعه و دستگاه‌ها و ارگان‌ها بر اساس ظرفیت و نوع رسالت سازمانی خود برای تحقق اهداف و برنامه‌های آن گام‌های موثری بردارند.

 

انتهای پیام/ی

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=14949

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.