3

تصویب قطعنامه ضد ایرانی در شورای حقوق بشر سازمان ملل

  • کد خبر : 14947
  • 03 آذر 1401 - 20:25

به گزارش پایگاه خبری حادثه ایلام;خبرگزاری فرانسه اعلام کرد شورای حقوق بشر سازمان ملل با تصویب قطعنامه‌ای ضد ایرانی با تشکیل کمیته حقیقت‌یاب بین‌المللی درباره آنچه «وضعیت حقوق بشر در ایران» خوانده شده موافقت کرد. این شورا در نتیجه اقدامات ضد ایرانی کشور‌های غربی و با مطرح کرد ادعای نقض حقوق بشر در ایران با […]

به گزارش پایگاه خبری حادثه ایلام;خبرگزاری فرانسه اعلام کرد شورای حقوق بشر سازمان ملل با تصویب قطعنامه‌ای ضد ایرانی با تشکیل کمیته حقیقت‌یاب بین‌المللی درباره آنچه «وضعیت حقوق بشر در ایران» خوانده شده موافقت کرد.

این شورا در نتیجه اقدامات ضد ایرانی کشور‌های غربی و با مطرح کرد ادعای نقض حقوق بشر در ایران با تشکیل کمیته حقیقت یاب بین المللی موافقت کرد

این قطعنامه از مجموع ۴۷ عضو حاضر در این نشست با ۲۵ رأی موافق، ۶ رأی مخالف و ۱۵ رأی ممتنع به تصویب رسید. چین، پاکستان، اریتره، ونزوئلا، کوبا و ارمنستان ۶ کشوری بودند که به این قطعنامه رأی منفی دادند.

کشور‌های بولیوی، برزیل، کامرون، ساحل عاج، هند، اندونزی، قزاقستان، مالاوی، مالزی، موریتانی، نامبیا، قطر، سنگال، سودان، امارات و ازبکستان به قطعنامه رأی ممتنع داده‌اند.

آرژانتین، بنین، چک، فنلاند، فرانسه، گابون، گامبیا، آلمان، هندوراس، ژاپن، لیبی، لیتوانی، لوکزامبورگ، جزایر مارشال، مکزیک، مونته‌نگرو، نپال، هلند، پاراگوئه، لهستان، کره، سومالی، بریتانیا، اوکراین و آمریکا رای مثبت دادند.

چین قبل از رأی‌گیری متممی را برای اصلاح متن قطعنامه ضد ایرانی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد پیشنهاد کرد که رأی نیاورد. این متمم خواستار حذف بخشی از متن قطعنامه بود که خواستار تشکیل یک «کمیته حقیقت‌یاب» برای تحقیق درباره حوادث داخل ایران بود.

تصویب قطعنامه ضد ایرانی در شورای حقوق بشر

پیش از این کشور‌ها از جمله روسیه، چین، کره شمالی، ونزوئلا، کوبا و… این شورا را به دنبال روی از «معیار‌های دوگانه» متهم کرده بودند.

مقامات کشورمان در مورد دخالت کشور‌های غربی در مسائل داخلی ایران هشدار داده و ریشه اصلی اغتشاشات اخیر در کشور را طرح‌های غربی‌ها به ویژه آمریکا برای به آشوب کشاندن اوضاع داخلی عنوان کرده‌اند.

 

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=14947

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.