4

نقش پررنگ خانواده در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

  • کد خبر : 14910
  • 02 آذر 1401 - 20:39
نقش پررنگ خانواده در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

به گزارش پایگاه خبری حادثه ایلام;مسائلی از قبیل اعتیاد، فرار از خانه، خشونت، انزوای اجتماعی، ناهنجاری‌های رفتاری و ناامیدی، از جمله نتایج آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی عصر حاضر است. با بررسی آسیب‌شناسی خانواده در دنیا آشکار می‌شود که در دوران شکوفایی دانش، تکنولوژی و صنعت، استحکام و کانون گرم خانواده کمتر مورد توجه قرار گرفته […]

به گزارش پایگاه خبری حادثه ایلام;مسائلی از قبیل اعتیاد، فرار از خانه، خشونت، انزوای اجتماعی، ناهنجاری‌های رفتاری و ناامیدی، از جمله نتایج آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی عصر حاضر است.
با بررسی آسیب‌شناسی خانواده در دنیا آشکار می‌شود که در دوران شکوفایی دانش، تکنولوژی و صنعت، استحکام و کانون گرم خانواده کمتر مورد توجه قرار گرفته و ضربات شکننده‌ای را به جامعه‌ بشری وارد نموده و رعایت نکردن اصول و مبانی صحیح زندگی، باعث فساد و جنایت در جوامع شده است.
خانواده، کوچک‌ترین نهاد اجتماعی است که اساس و زیرساخت واحدهای بزرگ‌تر به شمار می‌رود.
میزان موفقیت و سهمی که افراد برای ایفای نقش در واحدهای بزرگ اجتماعی ایفا می‌کنند بستگی تام به نحوه رشد و تربیت وشکوفایی‌استعدادهای آنها در کانون مقدس خانواده دارد.

سرهنگ ” فرزاد یاسمی ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری حادثه ایلام اظهار داشت :یشگیری از آسیب های اجتماعی، مهم ترین تکلیف و مسئولیت در حلقه بررسی کارشناسی و علمی تعاملات هوشمندانه پلیس و خانواده است.
وی با اشاره به نقش مهم و حیاتی نهاد خانواده در پیشبرد ماموریت های پیشگیرانه افزود : برنامه ریزی‌های گسترده و تدابیر راهبردی برای این منظور در تعاملات هدفمند پلیس و  خانواده ها تعریف و معنا و مفهوم می‌یابد،  و  می تواند با توجه به سبک زندگی اسلامی که مورد تاکید فرمانده معظم کل قوا است، عمق و اعتبار پیدا کند.
معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان ایلام تصریح کرد: یکی دیگر از مسئولیت های مهم در این حوزه توجه به جهاد تبیین و روشنگری است که در جریان خانواده ها  نسل جوان و ایفای نقش همگانی در تولید امنیت جاری است و باید مورد توجه دقیق قرار گیرد.
وی بیان کرد:تقویت و بهسازی نهاد خانواده و حفظ ارتباط موثر و پیشگیری از آسیب های  اجتماعی باید در الویت قرار گیرد  و همه نهاد ها باید در این مسیر قرار گیرند تا شاهد کاهش چشمگیر آسیب های اجتماعی در سطح جامعه باشیم .
این مسئول انتظامی نظارت خانواده ها بر فرزندان اللخصوص در فضای مجازی را لازم دانست و خاطرنشان کرد:امروزه دشمن از طریق جنگ نرم و با ابزار فضای مجازی هسته خانواده ایرانی را مورد هدف و هجمه قرار گرفته است.
سرهنگ یاسمی با تاکید بر نقش پررنگ خانواده در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی،تصریح کرد:امروزه خانواده به عنوان اصلی ترین نهاد اجتماعی نقش ویژه ای در ورود فرزندان سالم و صالح برای ورود به جامعه ایفا می کند.


انتهای پیام/خبرنگار سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=14910

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.