3

مخالفت سران بغداد و اربیل با استفاده از خاک عراق برای تجاوز علیه همسایگان

  • کد خبر : 14861
  • 01 آذر 1401 - 18:53
مخالفت سران بغداد و اربیل با استفاده از خاک عراق برای تجاوز علیه همسایگان

به گزارش پایگاه خبری حادثه ایلام;به نقل از خبرگزاری فارس، «نیچروان بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق و هیأت همراه او صبح امروز سه‌شنبه با «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر این کشور دیدار کرد. دفتر اطلاع‌رسانی السودانی در بیانیه‌ای با اعلام این خبر افزود که السودانی در این دیدار از اهتمام دولت منطقه کردستان به وحدت […]

به گزارش پایگاه خبری حادثه ایلام;به نقل از خبرگزاری فارس، «نیچروان بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق و هیأت همراه او صبح امروز سه‌شنبه با «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر این کشور دیدار کرد.

دفتر اطلاع‌رسانی السودانی در بیانیه‌ای با اعلام این خبر افزود که السودانی در این دیدار از اهتمام دولت منطقه کردستان به وحدت مواضع در سطح ملی و ضرورت همکاری و هماهنگی برای مقابله با چالش‌های اقتصادی، معیشتی و خدماتی که لازمه فراهم کردن زندگی شایسته برای همه شهروندان در سراسر عراق است، قدردانی کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری عراق (واع)، نخست وزیر عراق همچنین بر پایبندی دولت فدرال عراق به قانون اساسی این کشور برای رسیدگی به پرونده‌ها و مسائل اختلافی با دولت منطقه کردستان به منظور تضمین حقوق همه تأکید کرد.

بارزانی نیز کسب رأی اعتماد دولت السودانی را به وی تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که دولت جدید بتواند کشور را به سمت مرحله جدیدی که زبان تفاهم و راه‌حل‌ها در آن حاکم باشد، سوق دهد.

طبق بیانیه مذکور، در این دیدار دو طرف به بررسی پرونده امنیت مناطق مرزی عراق پرداخته و بر همکاری برای حفظ حاکمیت عراق و مخالفت با تجاوزات مکرر و نیز تلاش برای ممانعت از استفاده از خاک عراق به عنوان سکویی برای تجاوزات علیه هر یک از کشورهای همسایه تأکید کردند.

 

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=14861

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.