2

نکاتی مهم در خصوص حمل کودکان در خودرو

  • کد خبر : 14812
  • 30 آبان 1401 - 12:27
نکاتی مهم در خصوص حمل کودکان در خودرو

به گزارش پایگاه خبری حادثه ایلام;آمارها نشان می دهند که در ایران سوانح و حوادث جزء اولین علت های مرگ و میر در کودکان زیر ۵ سال به شمار می آید و علت اصلی آن عدم دقت در رعایت نکات لازم پیرامون نحوه حمل کودکان در خودرو است. برخی از رانندگان اطفال کوچک و نوزاد […]

به گزارش پایگاه خبری حادثه ایلام;آمارها نشان می دهند که در ایران سوانح و حوادث جزء اولین علت های مرگ و میر در کودکان زیر ۵ سال به شمار می آید و علت اصلی آن عدم دقت در رعایت نکات لازم پیرامون نحوه حمل کودکان در خودرو است.
برخی از رانندگان اطفال کوچک و نوزاد خود را در هنگام رانندگی روی زانوی خود می نشانند که این کار آنان در حین سفر در تصادفات رو در رویی که دو اتومبیل از دو جهت مخالف با یک دیگر برخورد می کنند بسیار خطرناک است و ممکن است با مرگ این اطفال همراه باشد.
کودکان در حقیقت ضعیف ترین کاربران ترافیک به شمار می آیند و در صورتی که سرعت خودرو در هنگام تصادف ۵۰ کیلومتر در ساعت باشد نمی توان کودک را کنترل کرد و کودک ۱۰۰ درصد با داشبورد و شیشه جلو برخورد می کند و به دنبال آن آسیب ها و پیامد های ناشی از دست دادن فرزند برای والدین پیش خواهد آمد.
برای کودکان زیر ۱۰ کیلوگرم باید از صندلی های مخصوص کودک که در صندلی جلو یا عقب نصب میشوند استفاده کرد. تحقیقات نشان داده که با استفاده از صندلی کودک می توان مرگ ناشی از حوادث ترافیکی کودکان را تا ۵۱ درصد کاهش داد.
باید به این نکته توجه کرد، در صورتی که اتومبیل مجهز به کیسه هوا است هرگز صندلی کودک روی صندلی جلو نصب نشود. جای مناسب برای کودکان بزرگ تر نیز روی صندلی عقب بوده و استفاده از کمربند ایمنی برای آنها ضروری است.توجه داشته باشید که صندلی عقب اتومبیل ایمن ترین محل برای کودکان در هنگام رانندگی است.
انتهای خبر/خبرنگار سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=14812

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.