2

لزوم رعایت توصیه‌های ایمنی برای کاهش حوادث گازی

  • کد خبر : 14705
  • 28 آبان 1401 - 9:59
لزوم رعایت توصیه‌های ایمنی برای کاهش حوادث گازی

به گزارش پایگاه خبری حادثه ایلام;محمود کشاورز مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام گفت:این مجموعه با برنامه‌های تعمیراتی، برنامه‌ریزی و کنترل‌های لازم، اطلاع‌رسانی دقیق و چگونگی مدیریت مصرف‌بهینه و آموزش نکات ایمنی استفاده از وسایل گازسوز آمادگی کامل دارد. وی بیان کرد: مشترکین گاز باید برای کاهش حوادث هنگام استفاده از وسایل گاز‌سوز نکات ایمنی را […]

به گزارش پایگاه خبری حادثه ایلام;محمود کشاورز مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام گفت:این مجموعه با برنامه‌های تعمیراتی، برنامه‌ریزی و کنترل‌های لازم، اطلاع‌رسانی دقیق و چگونگی مدیریت مصرف‌بهینه و آموزش نکات ایمنی استفاده از وسایل گازسوز آمادگی کامل دارد.

وی بیان کرد: مشترکین گاز باید برای کاهش حوادث هنگام استفاده از وسایل گاز‌سوز نکات ایمنی را رعایت کنند.

کشاورز گفت: مشترکین خانگی هنگام استفاده از وسایل گازسوز، برای محکم کردن شیلنگ‌های گاز از یک طرف به وسایل گازسوز و از طرفی دیگر به لوله‌کشی گاز، از بست‌های فلزی مناسب و استاندارد استفاده کنند.

وی با بیان اینکه استفاده از شیلنگ گاز غیر استاندارد یا دارای پاره‌گی یا دارای طول بیش از ۱۲۰ سانتیمتر از عوامل بروز حوادث هستند، اظهار داشت: گاز‌گرفتگی معمولا در اثر فقدان دودکش مناسب برای وسایل گازسوز به خصوص بخاری و آبگرمکن و عدم تهویه کافی در فضای اتاق روی می‌دهد.

کشاورز بیان کرد: برای جلوگیری از خطرات ناشی از سوختن ناقص وسایل گازسوز و گازگرفتگی لازم است به نکات ایمنی در این زمینه توجه ویژه‌ای شود.

کشاورز افزود: از نصب بخاری‌های گازسوز بدون دودکش در فضا‌هایی نظیر حمام، اتاق خواب و سایر فضا‌های کوچک و بدون تهویه مناسب جداً خودداری گردد زیرا این کار بسیار خطرآفرین بوده و باعث خفگی می‌شود.

وی بیان کرد: قبل از راه اندازی وسایل گازسوز با تست عبور وزنه از داخل دودکش یا لمس‌کردن گرمای لوله دودکش، از باز بودن مسیر دودکش و عدم لانه‌سازی پرنده‌ها و یا هر مانع دیگر اطمینان حاصل شود.

وی گفت: هر وسیله گاز سوز باید دارای یک دودکش استاندارد و مجزا و مجهز به کلاهک از نوع H باشد و همواره محل اتصال دودکش به وسایل گازسوز را بازرسی و از محکم بودن آن‌ها اطمینان حاصل نمایید.

 

انتهای خبر/خبرنگار سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=14705

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.