4

سرانه فضای سبز به ازای هر نفر در ایلام تنها ۳٫۶ مترمربع است

  • کد خبر : 14699
  • 28 آبان 1401 - 9:34
سرانه فضای سبز به ازای هر نفر در ایلام تنها ۳٫۶ مترمربع است

به گزارش پایگاه خبری حادثه ایلام;نظام کارزانی رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ایلام ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در ایلام گفت: در حال حاضر فضای سبز شهر ایلام ۷۱۰ هزار مترمربع بوده و سرانه فضای سبز به ازای هر نفر ۳٫۶ مترمربع است، در حالیکه میانگین کشوری ۷ تا ۱۲ […]

به گزارش پایگاه خبری حادثه ایلام;نظام کارزانی رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ایلام ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در ایلام گفت: در حال حاضر فضای سبز شهر ایلام ۷۱۰ هزار مترمربع بوده و سرانه فضای سبز به ازای هر نفر ۳٫۶ مترمربع است، در حالیکه میانگین کشوری ۷ تا ۱۲ متر است.

وی افزود: با توجه به وظایف ذاتی شهرداری و سازمان درصدد توسعه فضای سبز هستیم البته هدف فقط توسعه چمن کاری بعلت آب بر بودن نیست و در طراحی جدید تأکید شده که از سطوح موزائیک فرش، المان سازی، باغچه و . . . استفاده گردد، همچنین بیشتر از گیاهان بومی و سازگار با منطقه که آب کمتری نیاز دارند استفاده شود.

کارزانی ادامه داد: رایزنی هایی با منابع طبیعی جهت واگذاری زمین در حاشیه شهر برای ایجاد و توسعه فضای سبز شده که امیداست که این امر تحقق یابد.

وی یادآور شد: با توجه به توسعه یافتگی شهر، نسبت به سنوات گذشته احساس نیاز شهروندان به فضای سبز بیشتر شده بنابراین احداث و توسعه بوستانها و تفرجگاه های جدید یک امر ضروری است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ایلام اضافه کرد: یکی از زیباترین اقدامات احداث دیوار سبز خیابان طالقانی و ولایت بوده که بیش از ۱۵ هزار گلدان و ۳۰ هزار بوته گل در آن کاشت شده و برای ترمیم مجدد نیازمند اعتبار بوده که به محض تخصیص دوباره احیا خواهد شد

وی اظهار داشت: دو بوستان جدید به مساحت های ۲۱۰۰ و ۲۰۰۰ متر مربع که اخیرا کار طراحی و اجرای آن انجام شده بود کار تاسیسات آب و برق و فضای سبز آن در آبان امسال اجرا شد.

کارزانی تصریح کرد: در یکماه گذشته حدود ۱۳ هزار مترمربع چمن کاری صورت گرفته و با توجه به فرا رسیدن فصل سرد نسبت به خرید و کاشت ۴۰۰۰ بوته گل کلم زینتی و داودی و  . . . در سطح شهر اقدام خواهد شد.

وی به نهالستان شهرداری ایلام اشاره کرد و گفت: حدود ۱۲ شاسی گل بنفشه (با ظرفیت تولید ۵ تا ۶ هزار جعبه گل) که در اواخر تابستان کشت شده است و تا ۲۰ روز آینده نشاهای تولیدی برای کاشت به سطح شهر منتقل خواهد شد همچنین خرید چند هزار جعبه گل دیگر در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ایلام درخصوص پارک کودک ایلام توضیح داد: پارک کودک در مرکز شهر و یکی از پارک های قدیمی بوده که هر ساله نسبت به ترمیم و بازسازی فضای سبز، مبلمان و آبنماهای آن اقدام میشود و امسال هم با توجه به کهنسال بودن درختان آن در نظر است به طریق مقتضی نسبت به پیرایش آنها اقدام گردد.

وی درباره پساب شهر ایلام عنوان کرد: تلمبه خانه و خط انتقال تا پارک چغاسبز و بام ایلام انجام همچنین مخزن نهایی در بلوار پژوهش تعبیه شده ولی ۲ کیلومتر از خط لوله آن در بلوار نبوت هنوز اجرا نشده و این مهم به پیمانکار واگذار و در صورت تکمیل سال آینده جهت آبیاری فضای سبز از آن استفاده می شود.

کارزانی درباره خبری که در آن اعلام شد ۳۰ درصد آب شرب در فضای سبز به مصرف میرسد ضمن رد این خبر گفت: بنا به گفته یکی از کارشناسان ذیربط از خط انتقال آب از سد ایلام تا شهر حدود ۱۱۰ لیتر در ثانیه هدر روی و پرت آب همچنین بعلت فرسودگی شبکه توزیع آب در سطح شهر حدود ۴۰ درصد هدر روی و پرت آب وجود دارد و شهرداری تنها ۱۲۰ انشعاب مجاز مربوط به ساختمانها و فضاهای سبز و ۱۵ انشعاب غیر مجاز مربوط به فضای سبز بوده که در تابستان سالجاری بجز ۱۵ مورد ذکر شده همه انشعابات بدلیل کمبود آب شرب قطع گردید.

وی نسبت به مصوبه قانون ایثارگران تأکید کرد: پرسنلی که در شرکت های پیمانکاری فضای سبز مشغول فعالیت هستند تعداد ۴۹ نفر در کمیسیون های مربوطه مدارک و مستندات آنها بررسی و بزودی تبدیل وضعیت خواهند شد.

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبزشهری خاطرنشان کرد: مناطق خارج از محدوده شهر در ابلاغ طرح تفصیلی جدید و الحاق شدن به شهر و دارا بودن زمین با کاربری فضای سبز نسبت به احداث پارک و فضای سبز در آنها اقدام می شود

کارزانی در پایان یادآور شد: از همشهریان انتظار می‌رود که در زمینه حفظ و نگهداری فضای سبز اهتمام ورزند و در صورت ساخت و ساز در طراحی ساختمان سعی بر حفظ درختان پیرامون ملک خود داشته باشند.

 

انتهای خبر/ی

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=14699

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.