4

بغداد اجازه نمی‌دهد همسایگانش از منشأ خاک عراق تهدید شوند

  • کد خبر : 14595
  • 24 آبان 1401 - 9:42
بغداد اجازه نمی‌دهد همسایگانش از منشأ خاک عراق تهدید شوند

به گزارش پایگاه خبری حادثه ایلام;دکتر امیرعبداللهیان در گفتگوی تلفنی با فواد حسین وزیر خارجه عراق، انتصاب مجدد وی را به عنوان وزیر خارجه تبریک گفت. امیرعبداللهیان با ابراز خرسندی از تشکیل هیأت دولت عراق به ریاست محمد السودانی، بر عزم جمهوری اسلامی ایران بر توسعه روابط با عراق تاکید کرد. وزیر خارجه کشورمان در این گفتگو امنیت را عنصر کلیدی در […]

به گزارش پایگاه خبری حادثه ایلام;دکتر امیرعبداللهیان در گفتگوی تلفنی با فواد حسین وزیر خارجه عراق، انتصاب مجدد وی را به عنوان وزیر خارجه تبریک گفت.

امیرعبداللهیان با ابراز خرسندی از تشکیل هیأت دولت عراق به ریاست محمد السودانی، بر عزم جمهوری اسلامی ایران بر توسعه روابط با عراق تاکید کرد.

وزیر خارجه کشورمان در این گفتگو امنیت را عنصر کلیدی در منطقه و در روابط دوجانبه تلقی کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران با وجود روابط ممتاز دو کشور انتظار ندارد که از اقلیم کردستان مورد تهدید قرار گیرد و دولت مرکزی در برابر این اقدامات مسئولیت دارد.

امیرعبداللهیان بر ضرورت پایبندی به نتایج گفتگوهای امنیتی برای تضمین امنیت مشترک تاکید کرد.

وزیر خارجه عراق با خرسندی از سطح روابط دو کشور، همکاری بغداد – تهران را ضامن امنیت مشترک برشمرد و گفت: بغداد اجازه نمی‌دهد همسایگانش از منشأ خاک عراق تهدید شوند.

وزرای خارجه دو کشور روند و نتایج حاصله از گفتگوهای ایران و عربستان را مرور کرده و بر همکاری‌های منطقه‌ای چند جانبه تاکید کردند.

 

انتهای خبر/۸۱۰/۲۰

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=14595

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.